ראש מועצת מטה בנימין: עובדים מחויבים להתחסן או להציג בדיקה שלילית

ישראל גנץ הודיע כי מתוך מחויבות לבריאות הילדים והמשפחות, אנשי הצוות העובדים תחת המועצה יהיו מחוייבים להציג אישור כי התחסנו, או לחילופין יציגו תוצאת קורונה שלילית שנערכה ב-72 השעות האחרונות. המועצה תאכוף את ההוראה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 10:27 ד בניסן התשפא

ראש מועצת מטה בנימין: עובדים מחויבים להתחסן או להציג בדיקה שלילית
ישראל גנץ, צילום: הלל מאיר, פלאש 90

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ פרסם הבוקר מכתב בו הוא מחייב עובדים תחת מועצת בנימין להתחסן או להציג בדיקת קורונה שלילית. "אנחנו מחוייבים לשמירת בריאות ושגרת הילדים והמשפחות." אמר גנץ "ילדים בכל גיל צריכים עוגן של יציבות ושגרה, הם צריכים לקנות הרגלים חברתיים וידע לימודי, ואנו ההורים צריכים שגרה לעצמנו ולמשפחה ויכולת לצאת ולהתפרנס".

גנץ ציין כי ייתכן שיהיו מסגרות שבשל מחסור בכוח אדם מחוסן לא יוכלו להיפתח לסירוגין. וקרא לתושבים להתחסן: "מי שעדיין לא התחסן נקרא לעשות זאת או לכל הפחות לצמצם את חשיפת משפחתו למעגלים רחבים".

 

המכתב

תושבי בנימין,

הורים יקרים.

אנחנו מחוייבים לשמירת בריאות ושגרת הילדים והמשפחות. אנשי הצוות העובדים תחת המועצה במוסדות החינוך יהיו מחוסנים או עם בדיקה שלילית לקורונה בת 72 שעות.

כבר למעלה משנה כולנו בחזית המאבק בנגיף הקורונה.

המועצה התגייסה בכל הכוח כדי לסייע בשמירת בריאות התושבים וכדי לאפשר המשך שגרה ככל האפשר תחת כללי הבריאות. צוות הקורונה של המועצה שיכלל לאורך הדרך את המיומנות ואת שיתוף הפעולה עם הרשויות למען תושבי בנימין.

מלבד הנגיף והאתגר הבריאותי, אנחנו נותנים משקל משמעותי לאתגרים האחרים הקשורים בחיי השגרה. במקרים מורכבים ובהכרעות בהם טיפלנו ומטפלים בנושא הקורונה, תמיד נשקל גם שיקול המשך החיים הנורמלים.

ילדים בכל גיל צריכים עוגן של יציבות ושגרה, הם צריכים לקנות הרגלים חברתיים וידע לימודי, ואנו ההורים צריכים שגרה לעצמנו ולמשפחה ויכולת לצאת ולהתפרנס.

ברוך השם מדינת ישראל קיבלה את החיסונים נגד קורונה שכיום על פי כל המחקרים הוכחו יעילים מאד ובטוחים. כך יש בידינו את המפתח לשמירה על החיים והבריאות וכן לשמור על שגרת לימודים מקסימלית.

למעלה מ-85% מהצוותים החינוכיים שעובדים תחת המועצה התחסנו נגד קורונה. אנחנו מודים להם על לקיחת האחריות ובהזדמנות זו מודים על המסירות לכל אורך השנה המאתגרת והאתגרים המשתנים.

מתוך מחוייבות לבריאות הילדים והמשפחות וכן מהבנה עמוקה של חשיבות ימי הלימודים והשגרה עבור הילדים, עודדנו את הצוותים להתחסן ואף שוחחנו בטלפונים אישיים עם רוב ככול מי שלא התחסן כדי לשכנע ולהמריץ.

מיד לאחר חג הפסח, אנשי הצוות העובדים תחת המועצה (מטפלות במעונות וסייעות בגנים ובבתי הספר) יהיו מחוייבים להציג אישור כי התחסנו, או לחילופין יציגו תוצאת קורונה שלילית שנערכה ב-72 השעות האחרונות. המועצה תפעל ליישם ולאכוף את ההוראה. כך גם הנחתי שיהיה לכל עובדי המועצה באשר הם.

הבריאות והשגרה יקרים לנו מאד, וכעת כשיש בידינו את התרופה והדרך לקיים אותן, האחריות שלי כשליח ציבור שלכם מחייבת את הצעד הזה.

יתכן שיהיו מסגרות שבשל מחסור בכוח אדם מחוסן לא יוכלו להיפתח לסירוגין. אנחנו במועצה נעשה ככל שנוכל כדי להדביק את הפער, אבל גם מצב כזה עדיף על פני הכנסת ילדים ומשפחות שלמות לבידוד וכמובן עדיף על פני הדבקות חלילה שיגררו פגיעה רוחבית בשגרת היישובים ובבריאות.

הגננות והמורים אינם עובדים תחת המועצה ולכן אין לנו אפשרות לקיים כלל זה לגביהם אך מבקשים ומפצירים גם בהם ללכת ולהתחסן כמו בכל תושב.

גם להורים שלא מתחסנים יש אחריות כלפי ילדי הגן והצוות. הורה לא מחוסן יכול להדביק את ילדו וזה ידביק את חבריו או את הצוות ויכניס לבידודים מיותרים.

לכן מי שעדיין לא התחסן נקרא לעשות זאת או לכל הפחות לצמצם את חשיפת משפחתו למעגלים רחבים.

אסיים שוב בתודה והערכה כלפי צוותי החינוך הפועלים למען ילדינו במסירות ובאחריות. אנחנו סומכים עליכם ויודעים שילדינו בידיים טובות!