אסון נחל צפית | המכינה ביצעה כשלים חמורים בטיול שנה קודם לכן

מידע שהוסתר שהוסתר על כשלים חמורים בטיול שנה לפני האסון מגלה חוסר לקיחת אחריות של כהאן והמכינה. ההורים: המידע היה יכול להציל את הילדים שלנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 10:12 ד בניסן התשפא

אסון נחל צפית | המכינה ביצעה כשלים חמורים בטיול שנה קודם לכן
צילום: Nati Shohat/Flash90

המשפט של מנהל המכינה יובל כהאן ושל המדריך אביב ברדיצ'ב שמואשמים בעשר עבירות של המתה בקלות דעת כבר מתנהל. כעת מכתב תודה שהתפרסם בכאן 11 שכתב כהאן למחלצים, על חילוץ שנעשה שנה לפני האסון עקב התייבשות בטיול שנעשה בחום כבד מגלה כבר אז כשלים בלקיחת אחריות. במקום להפיק לקחים האשים את אחת המטיילות שלא שתתה מספיק מים. המידע הוסתר עד עכשיו. והיה יכול להציל את הילדים שנספו. 

אנשי החילוץ גילו כשלים רבים וחמורים שנעשו באותו טיול, שהיה עלול להוביל לסכנת חיים ללא עזרת המחלצים. בנוסף כהאן הסתיר את המצב החמור שהתלמידים הגיעו אליו באותו טיול. במכתב שכתב להם כהאן לאחר החילוץ הם הופתעו לגלות חוסר לקיחת אחריות. המחלצים אמרו כי התגובה של כהאן הינה מתנשאת, מסכנת, חסרת אחריות וחוסר הבנה בסיסי של טיולים. והוסיפו כי במקום להפיק לקחים לשנה אחר כך הוא האשים תלמידה בכך שלא שתתה מספיק לילה קודם מים. 

 

הדברים מצטרפים לעדותה של המדריכה נועם דור, שהיא בעצמה אינה מואשמת בדברים החמורים, אולם עדותה הינה מרכזית להבנת האסון וההתנהלות במכינה: "ראש המכינה אמר - 'אין מה להתייעץ עם יחידות חילוץ, הם פחדנים ויש להם אינטרס שלא נצא כדי לא לחלץ'" והוסיפה: "העברתי התראה על כך שהחברה להגנת הטבע ביטלה טיולים באזור בגלל אפשרות של שיטפונות. כהן אמר שזה ממש לא מעניין אותו"