משרד הבריאות ביטל את הגבלת מספר מבקרים בבתי החולים

בשל הירידה המשמעותית בתחלואה, הודיע משרד הבריאות על עדכון בנהלי בתי החולים והמרפאות. בין ההנחיות החדשות: הפרדה בין אוכלוסיות בסיכון לשאר המטופלים בקופות החולים, והמלצה לעובדים לנצל ימי חופש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/03/21 19:08 ג בניסן התשפא

משרד הבריאות ביטל את הגבלת מספר מבקרים בבתי החולים
מחלקת קורונה. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הירידה בתחלואה והחזרה ההדרגתית של המשק לשגרה, מפרסם היום (ג') משרד הבריאות את ההנחיות המעודכנות לפעילות בתי החולים וקופות החולים. ההנחיות המרכזיות הן ביטול הגבלת מבקר אחד לחולה וקריאה למוסדות הבריאות לאפשר חופשות של העובדים. 

משרד הבריאות מבטל את ההנחיה שהגבילה את כמות המבקרים לאחד, ומדגישה כי עדיין אין לאשר יותר משלושה מבקרים למטופל. בנוסף, יש להקפיד על הנחיות המיגון, על אי כניסת מבודדים, מבקרים עם סימפטומים או מבקרים עם מחלת חום.

הפעלת מיטות אשפוז לחולי קורונה תהיה בהתאמה לתפוסות היורדות. יחד עם זאת, על בית החולים להיות ערוך לפתיחת מיטות מחודשת במידה ותידרש, ובהתאם לרמת התחלואה, וזאת בהתאם ליעדי המיטות שנקבעו לבית החולים ובהתאם להנחיות קודמות בנושא.

משרד הבריאות ממליצים למוסדות הבריאות להציע ולאפשר חופשות לאנשי הצוות השונים שעקב העומסים עד כה והעבודה במחלקות הקורונה לא הצליחו לממש את זכותם זו.

לגבי קופות החולים, משרד הבריאות קורא לשאוף להפרדה במרפאה בין קבוצות סיכון כדוגמת קשישים וחולים, לשאר המטופלים, ולקבוע שעות קבלה נפרדות, או אזורי קבלה נפרדים בעבור אוכלוסיות אלו. כמו כן ממליץ המשרד להמשיך בפעילות של רפואה מרחוק בתחומים רלוונטיים.