עונש קל לצעיר שביצע מעשה מגונה בבת 4

אברהם לשם תקף את ילדה בת 4 לפני כשנתיים כשהיה תלמיד ישיבה בן 24. בית המשפט קבע שלא יורשע בעברת אונס אלא במעשה מגונה, זאת למרות דגימת דנ"א שנמצאה על בגדיה של הילדה. "בית המשפט הגן עליו ולא על הילדה", אמרה האם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/21 14:43 ג בניסן התשפא

עונש קל לצעיר שביצע מעשה מגונה בבת 4
תמונת אילסטרציה, צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') עונש קל של 3.5 שנות מאסר על אברהם לשם, שביצע מעשה מגונה בילדה בת ארבע לפני כשנתיים בירושלים, בהיותו בן 24. לפני כחצי שנה בית המשפט זיכה את לשם מעברת האונס. הוריה של הילדה הפגינו מחוץ לכותלי בית המשפט, במחאה על העונש הקל והזיכוי מאישום האונס, זיכוי שהגיע למרות דגימת דנ"א שנמצאה על בגדיה  של הילדה

"חייבים לעצור את ההזיה הזאת. בית המשפט פגע בי. אף אחד לא שומע ואף אחד לא מקשיב. איך אני יכול לישון בלילה כשאני יודע שיש עוד נפגעים? ננהל מאבק אזרחי כי בתי המשפט לא לוקחים את הנושא ברצינות", אמר אביא של הילדה.

אימה של הילדה אמרה: "בית המשפט הגן עליו ולא הגן על הילדה בת הארבע, גיבורה ואמיצה, שבאה וסיפרה ושיתפה שמישהו נגע בה והכאיב לה. בית המשפט הקשיב לו ולא לילדה בת ארבע". 

עו"ד יובל קדר, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמרה: "סברנו מלכתחילה שניתן להוכיח כאן עבירת אינוס על סמך דברים שמסרה הילדה ותימוכין מעדויות נוספות. הנאשם שתק בחקירותיו יחד עם זאת בית המשפט מצא שיש ספק בעבירת האינוס וזיכה מעבירה זו. היום ניתן גזר הדין ונשקול להגיש ערעור על ההכרעה".

עו"ד לירון מלכה המייצגת את הנאשם: "בית המשפט זיכה מעבירת האונס והרשיע במעשה מגונה בלבד. הראיות נבדקו בדייקנות ומקצועיות, הפרקליטות טעתה בהגשת כתב אישום באשמת אונס ולא ראתה את תמרורי האזהרה בעניין. לא היה ביסוס ראייתי בתיק, לכן הוא זוכה ואנו שמחים על התוצאה".

לפני כשנתיים הוגש כתב האישום נגד לשם, היום תושב קצרין, ומאז הוא נמצא במעצר. על פי כתב האישום, לשם שהיה באותה העת תלמיד ישיבה באפרת, ניגש אל הילדה ששהתה מחוץ לבית כנסת לבדה, חיבק אותה ותקף אותה באמצעות אצבעותיו. הילדה ניסתה לברוח מפניו, אך לא הצליחה. הילדה נשכבה על גבה ולשם נשכב מעליה. לאחר תלונתם המהירה של ההורים במשטרה, נלקחה מלשם דגימת דנ"א. במהלך חקירתו, הנאשם שתק ולא שיתף פעולה. 


(דיווח בכאן חדשות)