החמרה במצב היולדת חולת הקורונה: חוברה למכשיר האקמו

בעקבות החמרה במצבה הריאתי של היולדת שנותחה בניתוח קיסרי בשבוע שעבר, נאלץ הצוות הרפואי לחברה לאקמו. בתוך כך, אישה נוספת בשנות ה-30 לחייה חוברה היום גם היא לאקמו בשל מצבה הקשה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/03/21 17:59 ב בניסן התשפא

החמרה במצב היולדת חולת הקורונה: חוברה למכשיר האקמו
מחלקת קורונה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

הדרדרות במצב היולדת חולת הקורונה. בשבוע שעבר הגיעה ליחידת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה, אישה הרה חולת קורונה. בשל מצבה הנשימתי הקשה של האישה החליט הצוות כבר ביום חמישי האחרון לנתחה על מנת לא לסכן אותה ואת עוברה. מצבה הנשמתי של האם המשיך להיות קשה, והיום (ב') חלה החרפה במצבה והצוות החליט לחברה למכשיר האקמו. אישה נוספת ביחידה לטיפול נמרץ קורונה, בשנות ה-30 לחייה, חוברה הבוקר גם היא לאקמו.

ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה ומנהל שרות האקמו לכשל נשימתי חריף, אמר: "לצערי, מדובר בשתי נשים צעירות. היולדת ללא מחלות רקע התקבלה לבית החולים במצב קשה מספר ימים לאחר שהחלה לחוש ברע, אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. כבר בשבוע שעבר אבחנו שמצבה הריאתי הולך ומתדרדר, וצוות רב מקצועי החליט לנתחה בניתוח קיסרי. 
למרות זאת, מצבה הריאתי המשיך להדרדר משמעותית ולכן נאלצנו לחברה היום לאקמו". 

נציין כי מדובר באישה בשנות ה-30 לחייה בשבוע ה-35 להריון. בעקבות החמרה שחלה ביום חמישי שעבר והתדרדרות במצבה הנשימתי, החליט הצוות הרפואי ליילד אותה. במאמץ משולב של גינקולוגים, מרדימים, רופאי תינוקות וצוות היחידה לטיפול נמרץ קורונה, ילדה האישה בניתוח קיסרי. דווח כי התינוקת במצב טוב וכי היא הועברה לטיפול בפגיה.


(תדריך עם הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור)