יש אישור: מערך בדיקות הקורונה המהירות ייכנס לתוקף בעוד שבוע

משרד הבריאות אישר את הפעלת מערך הבדיקות המהירות בכניסה לעסקים, ויפרסם את רשימת הספקים שאושרו. במערכת הבריאות מדגישים כי במקומות עם בדיקה מהירה, לא ניתן להיכנס תחת בדיקה קורונה רגילה, ושוקלים הטלת רגולציה על הספקים, כדי לשמור על רמת מחירים סבירה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/21 16:30 א בניסן התשפא

יש אישור: מערך בדיקות הקורונה המהירות ייכנס לתוקף בעוד שבוע
בדיקת קורונה רגילה. , צילום: David Cohen/Flash90

בהתאם לסיכום בין שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, סוכם כי החל מיום ראשון הבא, ב-21 במרץ, ייכנס לתוקף מערך הבדיקות המהירות, זאת במטרה לאפשר לבעלי עסקים להזמין ספקי בדיקות שאושרו על ידי משרד הבריאות. 

מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש לטובת כניסה לפעילויות תו ירוק, כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR הלאומיות. כניסה לפעילויות שמוגדרות כתו ירוק, תתאפשר מעתה למחוסנים, מחלימים ואנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד. במקומות בהן יהיו בדיקות קורונה מהירות, לא תתאפשר הצגת בדיקת רגילה.

בתי העסק השונים יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר משרד הבריאות, שגם מקדם בעזרת עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה רגולוציות אפשריות כדי לשמור על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות.