חדשות 12 נגד וואלה: "פעלתם מתוך שיקולים זרים ופסולים"

הפרסום על הגשת ההתפטרות של יונית לוי, ודחייתה על ידי ראשי חדשות 12, עולה מדרגה, כאשר ראשי הערוץ דורשים מאתר 'וואלה' להוריד את הכתבה, להתנצל פומבית ומאיימים: "ככל שתימנעו מלעשות כן, תוגש כנגדכם תביעה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/21 15:56 א בניסן התשפא

חדשות 12 נגד וואלה: "פעלתם מתוך שיקולים זרים ופסולים"
יונית לוי. דורשים מ'וואלה' להוריד את הפרסום, צילום: Hadas Parush/Channel 2 News PR

אתר 'וואלה' פרסם הבוקר (א') כי מגישת חדשות 12, יונית לוי הגישה מכתב התפטרות למנכ"ל הערוץ, אבי וייס בעקבות תחושותיה לאחר הריאיון עם ראש הממשלה נתניהו. בנוסף הם טוענים כי וייס סירב לקבל את ההתפטרות של לוי, המגישה הוותיקה, כעת מתפרסם כי בחדשות 12 מתכוונים לתבוע את 'וואלה' במידה ולא יורידו את הכתבה ודורשים התנצלות פומבית. 

במכתב שנשלח מחדשות 12 ל'וואלה' צויין כי "בכתבה שפורסמה זה עתה באתר וואלה נטען באופן שקרי, כי מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 12, גב' יונית לוי, הגישה כביכול את התפטרותה מחדשות 12, לאחר הריאיון שקיימה עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, וכי מנכ"ל חדשות 12, מר אבי וייס, לא קיבל את התפטרותה. מדובר בפרסום שקרי וחסר כל בסיס מראשיתו ועד סופו". 

"לפני עשיית הפרסום השקרי לא טרחתם לבדוק את אמיתותו מול מר וייס או גב' לוי באופן אישי", הודגש במכתב, "אלא הסתפקתם בפנייה לתגובה מחדשות 12. חדשות 12 שיגרה לכם באופן מיידי תגובה לפיה מדובר בפרסום שקרי, אך למרות זאת הפרסום השקרי נעשה בתוך דקות ספורות לאחר מכן, מבלי לבצע כל בדיקה נוספת כמתחייב. התנהלות זאת מעלה חשש כבד, כי פעלתם מתוך שיקולים זרים ופסולים". 

בחדשות 12 הוסיפו וטענו כי הכתבה של 'וואלה' מהווה פרסום לשון הרע כלפי המגישה וחברת החדשות, ודרשו מהם להסיר את הכתבה באופן מידי מהאתר ולהתנצל באופן פומבי. "ככל שתימנעו מלעשות כן, תוגש כנגדכם תביעה לאכיפת זכויותיהם והטבת נזקיהם של חדשות 12 וגב' לוי על-פי כל דין", הבהירו במכתב.