חוות דעת פסיכיאטרית: הרב ברלנד אינו כשיר לעמוד לדין, לא מבין את ההליך המשפטי נגדו

חוות דעת פסיכיאטרית מטעמו של הרב ברלנד קובעת כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין וכי הוא סובל מהפרעה על רקע מחלה נפשית. נגד ברלנד עומד כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/21 15:19 א בניסן התשפא

חוות דעת פסיכיאטרית: הרב ברלנד אינו כשיר לעמוד לדין, לא מבין את ההליך המשפטי נגדו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרשת ברלנד. חוות דעת פסיכיאטרית שפורסמה היום (א') מטעמו של הרב אליעזר ברלנד קובעת, כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. על פי הדווח ב"כאן חדשות", בחוות הדעת שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נקבע כי ברלנד סובל מהפרעה על רקע מחלה נפשית, הפרעה שמונעת ממנו להבין את ההליך המשפטי נגדו.

נציין כי בחודש שעבר בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר את ברלנד ממעצר, תחת תנאים מגבילים מחמירים. נגד ברלנד, ראש ישיבת 'שובו בנים', שהורשע בעבר בתקיפה ובמעשים מגונים, עומד כיום כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק וניסיון עושק וניסיון לשידול חבלה חמורה.

כזכור, בחודש מאי בשנה שעברה, פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבאי כוחו של ברלנד על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות בכפוף לשימוע שייערך לו.

בחודש יולי ביקש ברלנד מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום נגדו בטענה שמצבו הרפואי לא מאפשר לו לעמוד למשפט. עורך הדין עמית חדד שמייצג את ברלנד טען כי "ניהול משפט בעניינו יוביל לנזק רפואי בלתי הפיך ויסכן את חייו. דומה שאיש אינו רוצה לחוות מוות של נאשם מחמת ניהול המשפט".


(תחקיר על קרבנותיו של ברלנד, שפורסם בחדשות 13)