מאות בנות אולפנה נכנסו לבידוד - בטעות

22 בנות אולפנה בישוב נריה ערכו בדיקת קורונה לקראת טיול, ובשל טעות הן וכיתות נוספות נכנסו לבידוד של מסםר ימים. קופת החולים: "לאחר שעלה החשד לטעות, בוצע מיד דיגום חוזר לכל הבנות והתוצאה הייתה שלילית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/03/21 13:46 א בניסן התשפא

מאות בנות אולפנה נכנסו לבידוד - בטעות
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בידוד בשל טעות. שלושה ימים של עבודה מאומצת הביאו לשחרור מהיר של מאות מבודדים בגוש טלמונים בבנימין. באחד הלילות בשבוע שעבר, התקבלו כ-22 תשובות חיוביות לקורונה מאולפנת נריה. צוות הקורונה של מועצה אזורית בנימין הוציא מיד הוראות לבידוד לכלל התלמידות ולמי שעל פי החשד בא איתן במגע, ובמקביל דרש מקופת החולים ומשרד הבריאות לבדוק האם מדובר בטעות.

ראש המועצה, ישראל גנץ סיפר בחשבון הפייסבוק שלו, כי "בעבודה מאומצת הצוות רתם את קופת החולים ואת משרד הבריאות. גם פיקוד העורף התגייס והביא מתחם בדיקות מיוחד ליישוב".

"הבדיקה העלתה שאכן הדגימות שגויות, אך כדי לשלול לגמרי היה צריך בדיקה חוזרת. תוך זמן קצר הבנות נדגמו בשנית וקיבלו תשובות שליליות".

המשימה הבאה שעמדה בפני המועצה, היתה לשחרר מבידוד רשמי. "משרד הבריאות נרתם לזה וקידם מנהלות. הבנות הפסידו את הטיול שלקראתו נבדקו, אבל לפחות מהשלב הזה פעלנו הכי מהר כדי לשחרר בידודים של מאות משפחות ביישובי טלמונים. ברוך השם הצלחנו".

גנץ סיכם את המקרה המוזר: "כשהחלטנו מתחילת הדרך לקחת את הקורונה באחריות ובראש גדול זו היתה אחת המטרות - דאגה לשגרת הילדים והמשפחות היכן שניתן, לצד שמירה מוקפדת על כללי הבריאות וזירוז הוראות לבידוד וסגירת מעגלי הדבקה".

"בהרצה הראשונה של הבדיקות ככל הנראה היה כשל טכני נקודתי שגרם לטעות ולא זוהה לפני הפצת התוצאות" אמרו בקופת החולים לאומית. "לאחר שעלה החשד לטעות, וכדי להיות בטוחים בתוצאות, בוצע מיד דיגום חוזר לכל הבנות והתוצאה הייתה שלילית".