אחרי חודשים רבים: שלוש נשים שחלו בקורונה ויולדו - יצאו מכלל סכנה

בית החולים בילינסון הודיע כי הנשים שאושפזו במצב קשה, יולדו וחוברו למכונות הנשמה, הבריאו ויועברו למחלקות הפנימיות ומשם לשיקום. "לאחר תהליך כל כך ממושך הנשים, המשפחות והצוותים שלנו פשוט מאושרים", אמר מנהל טיפול נמרץ בילינסון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/03/21 21:46 כט באדר התשפא

אחרי חודשים רבים: שלוש נשים שחלו בקורונה ויולדו - יצאו מכלל סכנה
מחלקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודעה משמחת הגיעה הערב (שבת) מבית החולים בילינסון, כאשר לאחר שבועות ארוכים של מאבק על חייהן של שלוש יולדות שחלו בקורונה, הן יולדו, חוברו למכונות אקמו והוגדרו בסכנת חיים במשך תקופה ממושכת.

השלושה נותקו בשבוע האחרון ממכשיר האקמו ומכשירי ההנשמה ועברו לאשפוז במחלקות פנימיות ומצבן מוגדר טוב. בימים הקרובים היולדות צפויות לעבור מבית חולים  לשיקום ולאחריו לחזור לביתן, זאת לאחר מספר חודשים שהיו בבית החולים.

מדובר באישה בת 33 מירושלים שהגיעה לבילינסון בשבוע 31 ובמצב קשה, אישה בת 35 שהועברה מבית החולים לניאדו בנתניה בשבוע 31, ואישה נוספת בת 40 בשבוע 28 להריונה. אחד מהתינוקות שוחרר, והשניים הנוספים עדיין מאושפזים במרכז שניידר לרפואת ילדים. 

ד"ר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה בבילינסון אמר: אלו הרגעים המרגשים בהם יש שכר לעמלנו. עשינו לילות כימים בטיפול בנשים אלו. נלחמנו על חייהם ולא עצרנו לרגע. לא נתנו לרגעי הייאוש לנצח. אני מאושר לראות אותן נושמות בכוחות עצמן מחייכות ומתקשרות עם בני זוגן ומתקשרות עם בני המשפחה. הן מקבלות טיפולי פיזיותרפיה ובקרוב ייצאו לשיקום. אחת היולדות כבר ראתה את תינוקה בפגיית שניידר לרפואת ילדים. לאחר תהליך כל כך ממושך הנשים, המשפחות והצוותים שלנו פשוט מאושרים".

פרופ ארנון ויזניצר. מנהל בית החולים לנשים בבילינסון הוסיף: "היה פה מאבק איתנים סביב הצלת החיים של כל אחת מהנשים. היו רגעים לא קלים סביב הטיפול בהם אבל לא איבדנו תקווה. אני שמח שבזכות נחישות ויכולות מקצועיות הצלחנו להגיע לרגע הזה. אני קורא מכאן שוב לכל הנשים בהריון לגשת ולהתחסן, זה חשוב, זה מציל חיים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן