משרד הבריאות: ניתן להכניס מבקרים למוסדות בריאות ורווחה

מקדם ההדבקה שעומד על 0.8 ואחוז הבדיקות החיוביות עם 2.9 אחוזים הביאו את ראשי מערכת הבריאות לאשר את התקנה החדשה רק למחוסנים, מחלימים או מתחת לגיל 16. "ערים לצורך העז לבקר את בני המשפחה השוהים במוסדות", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/03/21 21:19 כט באדר התשפא

משרד הבריאות: ניתן להכניס מבקרים למוסדות בריאות ורווחה
מחוסנים? ניתן לבקר בבתי אבות. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות פרסם הערב (שבת) את נתוני התחלואה והמתחסנים המעודכנים, מהם עולה כי 2,386 המאומתים שהתגלו ביממה האחרונה, מהווים 2.9 אחוזים מתוך 84,286 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מקדם ההדבקה עומד על 0.8, כאשר נתון זה יחד עם נתוני התחלואה שמגיעים ממחלקות הקורונה מציגים תמונה מעודדת מאוד, דבר שהביא את ראשי מערכת הבריאות לאפשר כניסה מבקרים למוסדות בריאות ורווחה.   

לאחר התייעצות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, הוחלט לאפשר במוסדות בריאות או רווחה, כניסה של שני מבקרים נוספים לכל דייר, בתנאים הבאים: מחלים, מחוסן או קטין מתחת לגיל 16. 

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "אחרי פתיחת המשק, היענות הציבור הטובה לחיסונים וההשפעה שלה על הירידה בתחלואה מאפשרת לנו גם להקל, ולו במעט, על השוהים במוסדות בריאות ורווחה. אני מצפה שגם בהגיעם לביקור בני המשפחות יקפידו על ההנחיות כדי לשמור על בריאות אנשיהם".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: "אנו ערים לצורך העז לבקר את בני המשפחה השוהים שהייה ממושכת במוסדות ולפניות בני המשפחה לבקר את יקיריהם המאושפזים".

נתונים התחלואה המלאים, מראים כי נכון להיום (שבת) ישנם 626 חולים שמצבם מוגדר קשה ומאושפזים בבתי החולים, מתוכם 214 מונשמים. 5,988 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,125,054 ישראלים התחסנו במנת החיסון הראשונה, מתוכן 4,120,276 קיבלו את המנה השנייה.