הלילה הסוער גרם לנזק רב בהתיישבות הצעירה

לילה קשה בהתיישבות הצעירה: מגדל מים קרס, גגות מבנים יבילים עפו ועמודי חשמל התעקמו. בנס לא היתה פגיעה בגוף. פורום ההתיישבות הצעירה: "רק הצהרה והתחייבות להעברת החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה מיד עם כינון הממשלה החדשה תיתן מענה הולם למצב הנוכחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/21 11:22 כח באדר התשפא

הלילה הסוער גרם לנזק רב בהתיישבות הצעירה
מגדל המים נופל, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

במהלך הלילה (ה') מזג האוויר החורפי הסוער פגע ברכוש רב ביישובי ההתיישבות הצעירה, ביניהם נזקים קשים למגדל מים שקרס על תחנת אוטובוס שהתפרקה בישוב אש קודש, גגות של מבנים יבילים שהתנתקו ועפו במהירות למרחקים רבים בפני קדם, עמוד חשמל התעקם ומט לנפול אשר נורותיו עפו, כבלי חשמל נקרעו, צינור מים ראשי התפוצץ, נזקים נרחבים לגינון ועוד.

בנס ובעקבות השעות המאוחרות בהן התקיימה שיא הסערה הנזקים לא גרמו לפגיעה בגוף ובחיי אדם. 

צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

בפורום ההתיישבות הצעירה הביעו תסכול רב מהמצב ואמרו כי "מפחיד לחשוב מה היה קורה אילו היו אנשים, שלא לדבר על ילדים בחוץ בשעת הסערה. לא ייתכן שממשלות ישראל אשר שלחו אותנו לכאן ימשיכו להתעלם ולעכב את החלטת הממשלה שכבר נמצאת על השולחן להסדרת ההתיישבות הצעירה, החלטה שתמנע מהתושבים לעבור עוד חורפים כאלו".

הדברים נאמרים על רקע ביקורו הצפוי של רוה"מ נתניהו בהתיישבות הצעירה ביום ראשון והציפייה של ראשיה כי הוא יתחייב במהלך הסיור להעביר את החלטת הממשלה להסדרה, מיד עם הקמת הממשלה החדשה.

עוד נמסר מהפורום כי "רק העברת החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה מיד עם כינון הממשלה החדשה תיתן מענה הולם למצב הנוכחי. אנחנו מצפים מרוה"מ להצהיר באופן ברור וחד משמעי שיעלה את ההחלטה בישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות, כפי שהצהירו שאר ראשי המפלגות הציוניות"

צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

צילום: פורום ההתיישבות הצעירה