נאום ביידן | שנה להגבלות הקורונה בארה"ב: יתחילו לקיים כינוסים עד ה -4 ביולי

ממשל ביידן אישר תקציב של בסך 1.9 טריליון דולר. ובנוסף כל אזרח מגיל 18 יוכל לקבוע תור מ-1 במאי. "למצוא אור בחושך זה דבר מאוד אמריקאי לעשות. למעשה, זה יכול להיות הדבר הכי אמריקאי שאנחנו עושים"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/03/21 09:33 כח באדר התשפא

נאום ביידן | שנה להגבלות הקורונה בארה"ב: יתחילו לקיים כינוסים עד ה -4 ביולי
ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

הנשיא ביידן הודיע אמש (ה') ​​בנאומו בפני האומה  כי כחלק מהשלב הבא במאבק נגד נגיף הקורונה, הוא מבטיח שלכולם יהיו חיסונים עד ה -1 במאי. והציב אתגר אישי לכל אזרח במדינה ללכת להתחסן ברגע שיגיע תורו. ההנחיה החדשה מגיעה כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר שכללה הגדלת מספר אתרי החיסונים וכוחות התפקידים הפעילים התומכים במאמץ החיסון.

"זה מוקדם בהרבה ממה שצפיתי. זה לא אומר שכולם יקבלו את החיסון מיד, אבל זה אומר שתוכלו לקבוע תור מ-1 במאי". הוא הבטיח כי קצב החיסונים בארה"ב יהיה שני מיליון אזרחים ביום.

נאומו של ביידן הגיע כאשר ארה"ב מתחילה את השנה השנייה תחת מגבלות הקורונה. במהלך נאומו הציב ביידן מטרה שהאמריקנים יתחילו לקיים כינוסים עד ה -4 ביולי, יום העצמאות האמריקאי.

"תמונות וסרטונים משנת 2019 מרגישים כאילו צולמו בעידן אחר, החופשה האחרונה, יום ההולדת האחרון עם חברים, החופשה האחרונה עם המשפחה המורחבת", אמר ביידן.

"אמנם זה היה שונה לכולם, אבל כולנו איבדנו משהו, סבל קולקטיבי, הקרבה קולקטיבית - שנה מלאה באובדן חיים ואובדן פרנסה לכולנו, אבל באובדן ראינו כמה שם היה להרוויח ... למצוא אור בחושך זה דבר מאוד אמריקאי לעשות. למעשה, זה יכול להיות הדבר הכי אמריקאי שאנחנו עושים. "

בפתיחת דבריו, ביידן תקף את ממשל טראמפ: "ספגנו נגיף שהושתק בשתיקה והתפשט ללא בקרה - הכחשות במשך ימים, שבועות ואז חודשים", אמר, מהדהד את הערותיו מקמפיין הבחירות שלו. והוסיף: "זה הוביל ליותר מקרי מוות, יותר זיהומים, יותר לחץ ויותר בדידות."

קורונה באמריקה

קורונה באמריקהצילום: shutterstock

בנוסף ביידן חתם על חבילת הסיוע בסך 1.9 טריליון דולר שאושרה אתמול בקונגרס. החבליה כוללת תמריצים רבים: 400 מיליארד דולר שיחולקו במענקים ישירים של 1,400 דולר לרוב האזרחים. ובנוסף יוקצו 350 מיליארד דולר סיוע להרחבת ההקלות במס והגדלת המימון להפצת החיסונים, וכן סיוע למדינות ולרשויות השונות.

חבילת הסיוע שאושרה זוכה לפופולריות רבה בקרב האמריקנים, למרות שכל חברי הקונגרס הרפובליקנים הצביעו נגדה, ללא יוצא מן הכלל.

ביידן

ביידןצילום: shutterstock