בית המשפט העליון אסר לפרסם את נימוקי ערעורו של עמירם בן אוליאל

בן אוליאל שהורשע בפרשת דומא ונגזרו נגדו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנה, הגיש לעליון ערעור על עונשו אך נימוקיו יישארו חסויים. ההערכה: שמירת על סודיותם של שיטות שב"כ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 21:36 כז באדר התשפא

בית המשפט העליון אסר לפרסם את נימוקי ערעורו של עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל ואשתו , צילום: TOMER APPELBAUM/HAARETZ

בית המשפט העליון אסר היום (ה') בצעד חריג את פרסום נימוקי הערעור שהגיש עמירם בן אוליאל על הרשעתו ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא לפני חמש שנים, זאת ככל הנראה בשל הרצון לשמור על חשאיות שיטות השב"כ.

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין, קיבל את בקשת הפרקליטות והוציא צו איסור פרסום זמני על נימוקי הערעור של עמירם בן אוליאל, והנחה כי בתוך שבוע תפרט הפרקליטות על אלו סעיפים בערעור בכוונתה לבקש את צו איסור הפרסום הקבוע. 

את נימוקי הערעור הגישו השבוע עורכי הדין אביגדור פלדמן ויהושע רזניק, שם דרשו לזכות את בן אוליאל בתיק, וזאת בטענה שהודאותיו של בן אוליאל הוצאו בעינויים על ידי חוקרי השב"כ.

מקורבים לבן אוליאל מסרו כי, "בתיק דומא הפרקליטות שוברת כל פעם מחדש את השיאים של עצמה. הוצאת הודאה בעינויים, מחדלי חקירה קשים, תנאי כליאה הכי קשים במדינה, ועכשיו בצעד שלא קרה מעולם - אוסרים על הציבור לשמוע את טענות עורכי דינו של עמירם בן אוליאל. טיעוני הערעור מנומקים היטב, ומציגים כיצד בעינויים ובמרמה נתפר התיק הגדול במדינה על אדם חף מפשע. הצדק יצא לאור בקרוב". 

עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה בכפר דומא בשנת 2015, הגיש באוקטובור האחרון ערעור על גזר דינו לבית המשפט העליון. שלושה מאסרי עולם ועוד עשרים שנה נגזרו על עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת דומא.

בן אוליאל הורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מהכפר דומא בשומרון לפני כחמש שנים, ובית המשפט קבע כי הוא זה שהשליך את בקבוק התבערה לביתם וגרם למותם בשריפה. בנוסף למאסרי העולם, על בן אוליאל נגזרו עשרים שנות מאסר בגין פציעת הילד היחיד שניצל באירוע, אחמד, והצתת בית נוסף. בן אוליאל גם יפצה את אחמד ואת בעל הבית הנוסף בסכום של 258 אלף שקלים כל אחד. הוא מרצה את עונשו בכלא אשל בדרום הארץ.