נתניהו: "לקח כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן"

ראש הממשלה נפגש עם מקביליו מצ'כיה והונגריה והתייחס לתקרית עם הממלכה האשמית. בהמשך אמר נתניהו כי הוא מתכנן ביקור חדש באיחוד האמירויות במקום זה שבוטל, וחשף על קידום הדרכון הירוק בין המדינות ו-40 מיליארד שקלים שעתידים האמירתים להשקיע בישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 18:30 כז באדר התשפא

נתניהו: "לקח כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן"
ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש ונתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, והתייחס במהלכו לשאלות על התקרית עם ירדן וביטול טיסתו לאיחוד האמירויות והפגישה עם מוחמד בן זאיד.

"הביקור שלי באמירויות לא התאפשר בגלל אי הבנה, קשיים בתיאום הטיסות שלנו שנבע מאירוע שקרה אתמול בהר הבית", אמר ראש הממשלה, והוסיף כי, "לקח לנו כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן, אנחנו יכולים לטוס, אני יכול לטוס מעל שמי ירדן ועד שהושג התיאום הזה, הביקור לא התאפשר".

נתניהו סיפר כי למרות ביטול הפגישה הוא דיבר עם שותפו מהאמירויות: "שוחחתי עכשיו עם השייח מוחמד בן זאיד, מנהיג גדול, המנהיג של האמירויות, וסיכמנו על שלושה דברים: אחד, שיהיה לנו ביקור נוסף בקרוב מאוד. שנית, נקדם את הדרכון הירוק בין ישראל והאמירויות. שלישית, ואלה חדשות חשובות מאוד לאזרחי ישראל, כוונה של איחוד האמירויות באמצעים שונים להשקיע במדינת ישראל סכום עתק של 10 מיליארד דולר, זה כמעט 40 מיליארד שקלים בפרויקטים שונים". 

"פרופ' שמחון כבר שוחח עם ראש הקרן הריבונית של האמירויות", חשף נתניהו ואמר כי ישנם דיונים שמתקיימים כבר בימים אלו בנושאים ספציפיים. "זה עוד אמצעי שיזניק את הכלכלה שלנו קדימה", חתם ראש הממשלה. 

https://www.youtube.com/watch?v=AGcEdOHMtBU