גנץ: "התנהלותו של נתניהו פגעה קשות ביחסים עם ירדן"

בעקבות ההתדרדרות ביחסים בין ישראל וירדן, תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה ומעשיו, כשלדבריו: "הביאו לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל". בהמשך הבטיח גנץ לפעול לחיזוק היחסים בין המדינות השכנות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 16:21 כז באדר התשפא

גנץ: "התנהלותו של נתניהו פגעה קשות ביחסים עם ירדן"
זועם על נתניהו. בני גנץ, צילום: שמוליק עלמני

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ה') למשבר בין ישראל לירדן, כאשר אתמול נמנעה הגעתו של יורש העצר הירדני לביקור בהר הבית, ובעקבות כך סירבה הממלכה האשמית למטוסו של ראש הממשלה נתניהו לעבור בשטחה האווירי בדרכו לאיחוד האמירויות.

"ירדן היא שותפה אסטרטגית של ישראל", אמר גנץ, "יחסינו הביטחוניים והמדיניים הם אבן יסוד בתפיסת הביטחון הלאומי שלנו. אני מבקש להדגיש, שישראל מחויבת להסכמים ביננו לבין הירדנים, ורוחשת כבוד רב לממשל הירדני ולמלך עבדאללה".

"לצערי, בהתנהלותו בשנים האחרונות נתניהו פגעה קשות ביחסים עם ירדן", תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה, "מה שהביא לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל- ביטחונית, מדינית, וכלכלית. אני באופן אישי ומערכת הביטחון כולה, נמשיך לפעול לחיזוק היחסים עם ירדן בכל הרמות, וביסוס הקשרים עם כל מדינות האזור, בדגש עליה ועל מצרים, שעימן יש לנו הסכמי שלום יציבים במשך שנים ארוכות".