מבצע "צור ישראל" | 2,000 עולים מאתיופיה הגיעו לארץ, אלפים עדיין מחכים

המטוס התשיעי והאחרון במסגרת המבצע נחת בנתב"ג ועליו 300 עולים חדשים, שמתווספים ל-1,700 העולים שבר הגיעו | שרת העלייה והקליטה: "לא נזניח את הממתינים ונדאג שכולם יהיו בבית"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/03/21 14:20 כז באדר התשפא

מבצע "צור ישראל" | 2,000 עולים מאתיופיה הגיעו לארץ, אלפים עדיין מחכים
צילום: נגה מלסה

היום בבוקר (ה') נחתו בנמל התעופה בן גוריון 300 עולים חדשים ממחנות הממתינים באתיופיה. העולים שהגיעו הבוקר מצטרפים אל 1700 העולים שכבר הגיעו לישראל ברכבת אווירית החל מחודש דצמבר 2020. כזכור, מבצע "צור ישראל" יצא לדרך בדצמבר 2020 מתוקף החלטת ממשלה 429 שהובילה שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה ובתמיכת הסוכנות היהודית. מאז ועד היום נחתו בישראל 9 טיסות בסך הכול ועליהן 2,000 עולים אשר המתינו שנים ארוכות לעלות ארצה.

שרת העלייה והקליטה, תמנו שטה: "תם אך לא הושלם. אני שמחה על הזכות שנפלה בחלקי בהובלה בהצלחה של מבצע "צור ישראל" להעלאתם של 2000 בנים ובנות להורים שממתנים להם שנים ארוכות בישראל, יחד עם זאת, המשימה הלאומית של העלאת כל שארית יהודי אתיופיה עוד לא הסתיימה. דווקא במעמד מרגש זה אני מזכירה לכולם שיש לנו חובה לשים סוף לסאגה הכואבת וכבר עם הקמת הממשלה חדשה, אדאג לכך שזה יקרה. אני לוקחת אחריות שלא נפקיר אותם לגורלם כפי שקרה בעבר, לא נזניח את הממתינים ונדאג שכולם יהיו בבית כפי שהוכחתי עד עכשיו".

 

 

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "נחיתת מטוס העולים האחרון במסגרת מבצע "צור ישראל" הוא רגע מרגש שלא מותיר אף עין יבשה. משפחות מתאחדות לאחר שנים רבות. זהו גם רגע שצובט בלב, שמזכיר לכולם שהמשימה להעלאת יתר היהודים באתיופיה לישראל לא הסתיימה ויש להמשיך לפעול להשלמת העלאת יהודי אתיופיה. אני מברך את חברתי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ומשרדה על השותפות במבצע המוצלח והמורכב. תודה מקרב לב לתורמים השונים ולכל השותפים שנרתמו לסייע ל-2000 העולים החדשים להגיע ארצה בחודשים האחרונים ולהתחיל חיים חדשים בארץ חדשה-ישנה, במדינת ישראל".

 

הנחיתה היום

הנחיתה היוםצילום: נגה מלסה

 

כאמור, הבוקר הושלם מבצע "צור ישראל" ו-2,000 עולים מאתיופיה ייקבעו את ביתם החדש בארץ. אלפים נוספים, שלא זכו לעלות במבצע שמסתיים עם נחיתת המטוס היום, עדיין ממתינים במחנות באתיופיה, להחלטת הממשלה להעלותם.

בין העולים במבצע היום, 70 תינוקות בני פחות משנה, ו-35 קשישים בני יותר מ-70. בסך הכול הגיעו לישראל 893 ילדים שייקלטו במערכת החינוך הישראלית, מתוכם כ-150 ילדים יעלו בשנה הבאה לכיתה א'. בין העולים גם 250 צעירים בני 18-24 שבקרוב יתגייסו לצה"ל. העולים במבצע נקלטו במספר מרכזי קליטה מצפת בצפון ועד באר שבע בדרום.

העולים ייכנסו לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים מרחבי העולם ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם הממתינים להם בישראל. במשרד העלייה והקליטה ובסוכנות היהודית נערכו לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה ברחבי הארץ. העולים יזכו למעטפת וליווי בכל תחומי החיים, ללימוד עברית ולהכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.

בנוסף, על המטוס הגיעו 90 ישראלים אשר נתקעו באדיס אבבה בחודשיים האחרונים בשל סגירת שמי ישראל.