צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר

עשרה שבועות אחרי שיצא לפועל מבצע החיסונים הגדול של צה"ל נגד הקורונה, 81% מהמשרתים כבר מחוסנים או מחלימים, ומגמת התחלואה בירידה משמעותית מתמשכת. 

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 11/03/21 12:32 כז באדר התשפא

צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר
חיילי צה"ל בקורונה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

"צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר", מכריז ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה , אלוף איציק תורג'מן, ומעריך כי עד סוף שבוע הבא יעלו הנתונים בצבא ל-85%. 

לדברי ראש אט"ל וקצין רפואה ראשי, תא"ל פרופסור אלון גלזברג, לנתונים המרשימים יש השפעה משמעותית על השגרה בצה"ל: "זה מאפשר לנו לחזור להתאמן בחופשיות גדולה יותר, לאשר התכנסויות, ולחזור קצת יותר למציאות ביחידות ירוקות".

בצה"ל מספרים כי מבצע החיסונים היה מורכב מאוד מבחינה לוגיסטית, הן בגלל המגבלות בשינוע של מנות החיסון - לכן נפתח בצה"ל מערך היסעים ייחודי לתקופת הקורונה. המערכת האזרחית סיפקה את החיסונים, אותם הובילו בעזרת מרכז אספקה אחוד: "שמנו דגש על כך שלא תיזרק אף מנה". ראש אט"ל מבקש גם לציין לחיוב את התנהלות המפקדים: "הם גילו מנהיגות בהסברה, ואי אפשר היה לעשות זאת בלעדיהם".

"ברור לנו כמובן, גם כשצה"ל מתקרב לסיום המבצע - הקורונה עדיין כאן ומלווה אותנו, ונמשיך לשמור על ההנחיות, על ריחוק חברתי, עטיית מסיכות והתאמות בנסיעות בתחבורה הציבורית", הם מבהירים, "גם על החיסונים של מחזורי הגיוס הבאים אנחנו עובדים ונערכים בהתאם כדי לשמור על בריאות כלל המשרתים".