ד"ר אלרועי פרייס: "אם מצב המאומתים לא יעלה, לא יהיו הגבלות בפסח"

ראש שירותי בריאות הציבור הציגה תמונת מצב מעודדת ביחס לתחלואה בימים האחרונים ואמרה: "אם נתוני התחלואה ימשיכו עם מצב יציב של מאומתים, מקדם הדבקה של 1 לפחות וכמות חולים קשים וקריטיים שהולכת ויורדת - לא יהיה צורך בהגבלות בחג הפסח"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/03/21 21:12 כה באדר התשפא

ד"ר אלרועי פרייס: "אם מצב המאומתים לא יעלה, לא יהיו הגבלות בפסח"
אלרועי-פרייס, צילום: צילום מסך

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס, הציגה מקום לאופטימיות היום (ג') בתדרוך שהעבירה לעיתונאים על מצב התחלואה בקורונה בימים האחרונים. האפקט הגדול של החיסונים, אומרת אלרועי-פרייס, הוא הורדת רף מספר הנפטרים, מה שמראה על התועלת שלהם. "כשאנחנו רואים את התמונה הזאת אנחנו אומרים שאנחנו יכולים להמשיך ולפתוח" אמרה ד"ר אלרועי-פרייס.

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה לפתיחה הנרחבת של המשק בתחילת השבוע: "זאת פתיחה שמשרד הבריאות הביא לממשלה לאישור. הדבר היחידי שעמדנו עליו זה שלא תהיינה פתיחות במרווחים שהן פחות משבועיים, לעשות בין צעד לצעד שבועיים, לראות את האפקט של מה שעשינו קודם, וזה אכן נשמר. לכן אנחנו בהחלט הובלנו את המהלך הזה של הפתיחה".

ד"ר אלרועי-פרייס התייחסה להשפעה של החיסונים על מצב התחלואה בארץ: "הרעיון הוא להבין איך אנחנו כיום מסתכלים על המגיפה בצורה אחרת. יש לנו מעל 5 מיליון חיסונים וזה משנה את האופי של המגיפה. אנחנו יכולים לפתוח יותר דברים עם תו ירוק ולהסתמך על זה שהמקומות שאנחנו פותחים אותם יהיו עם סיכון יותר נמוך לתחלואה ולכן אנחנו מאפשרים התקהלויות יותר גדולות בתנאי תו ירוק. זה משהו שמשרד הבריאות הוביל, לפתיחה של המשק, לחיים לצד הקורונה, בצורה בטוחה".

בנוסף, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור להנחיות לחג הפסח המתקרב, שיחול בעוד כשלושה שבועות: "אם נתוני התחלואה ימשיכו ככה עם מצב יציב של מאומתים ומקדם הדבקה של 1 לפחות וכמות חולים קשים וקריטיים שהולכת ויורדת לא יהיה צוריך בהגבלות. אבל הבסיס הוא באמת על כל אחד מאיתנו. לשמור על התו הירוק, על מסיכות, ריחוק. בדרך הזאת לא נצטרך להיות בהגבלות בפסח וזה באמת אחריות של כולנו, כולנו יכולים לעשות את זה ולהגיע למקום הזה שיהיה לנו חג נורמלי".

 

צפו בתדרוך המלא: