סמוטריץ' עשה קמפיין בישיבות ההסדר - צה"ל נזף באיגוד

"מסע הישיבות" של יו"ר הציונות הדתית יחד עם הרב דרוקמן, התנהל בניגוד להנחיות הצבא שאוסרות על פעילות פוליטית של תלמידי ישיבות ההסדר | מצה"ל נמסר: "הבהרנו בצורה ברורה וחדה את האיסורים החלים על השתתפות חיילים בפעילויות כאמור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/03/21 21:54 כה באדר התשפא

סמוטריץ' עשה קמפיין בישיבות ההסדר - צה"ל נזף באיגוד
סמוטריץ' עם הרב דרוקמן במסע הישיבות, צילום: דוברות הציונות הדתית

שבועיים בלבד נותרו ליום הבחירות, ויו"ר רשימת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ממשיך בקמפיין הבחירות שלו, כשהדגש בימים האחרונים הוא בישיבות ההסדר השונות, לשם הוא מגיע יחד עם הרב חיים דרוקמן, שהביע את תמיכתו במפלגה, ומתקבל בישיבות בריקודים ושירים של התלמידים.

כעת מתברר כי לפי פקודות הצבא, תלמידי ישיבות ההסדר שנמצאים בפרק השל"ת - שירות ללא תשלום, נחשבים כחיילים לכל דבר, ואסור להם להשתתף באי אלו אירועים פוליטיים. בצה"ל נטען כי כבר לפני מספר ימים קיימו שיחה עם איגוד ישיבות ההסדר: "צה"ל הבהיר בצורה ברורה וחדה את האיסורים החלים על השתתפות חיילים בפעילויות כאמור".

עקב הישנות המקרים, נשלחה למנהלי הישיבות ההודעה הבאה: "לקראת הבחירות אנו רואים צורך להדגיש כי התלמידים בשל"ת הינם חיילים לכל דבר, ועל כן חל איסור מוחלט על החיילים להתגייס לשום פעילות פוליטית כזו או אחרת. מדור בני ישיבות רואה בחומרה חיילים בשלת שעוברים על הפקודות. נגד החיילים הנ''ל ינקטו צעדים משמעתיים".

מדובר צה״ל נמסר: "במהלך פרק הלימוד בישיבה, בשירות ללא תשלום, חיילי ישיבות ההסדר הם חיילים בשירות חובה, וחלות עליהן פקודות הצבא. בכלל זה, חלות עליהן הפקודות האוסרות על קיום פעילות הנושאת אופי פוליטי".

באיגוד ישיבות ההסדר הגיבו: "בישיבות ההסדר לומדים תלמידים רבים, חלקם נמצאים במסגרת אזרחית כגון דוחי גיוס ותלמידים שסיימו את השירות הצבאי, וחלקם במסגרת צבאית. איגוד ישיבות ההסדר מחדד כל מערכת בחירות את הנהלים של הצבא כלפי התלמידים שנמצאים במסגרת הצבאית, וכך נעשה גם הפעם".


סמוטריץ' והרב דרוקמן בביקור בישיבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן