דיווחים פלשתינים: יחיא סינוואר הודח מראשות חמאס בעזה

הבחירות המוקדמות בחמאס הביאו לדרמה גדולה, כאשר מנהיג הארגון ברצועת עזה ב-4 השנים האחרונות, הפסיד לניזאר עוודאלה ב-7 קולות. דיווחים פלשתיניים מוסרים כי הבחירות ימשיכו לסיבוב שני

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/21 18:28 כה באדר התשפא

דיווחים פלשתינים: יחיא סינוואר הודח מראשות חמאס בעזה
סינואר, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כלי תקשורת פלשתינים מדווחים הערב (ג') כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר הודח בבחירות הפנימיות לצמרת הארגון. המנצח הוא ניזאר עוודאלה, אחד ממייסדי חמאס, שניצח בשבעה קולות את סינוואר שהנהיג את חמאס מ-2017. כעת מדווח כי הבחירות ימשיכו לסיבוב השני, בשל העובדה שאף אחד מהמתמודדים לא קיבל יותר מ-50 אחוזים מהקולות. 

הבחירות הפנימיות בחמאס מתקיימות אחת למספר שנים, בעיקר כדי לרענן את השורות בצמרת ולאפשר הכנסת דם חדש ורענן לארגון. בפעם האחרונה שבה התקיימו הבחירות, ב-2017, נבחר יחיא סינוואר לתפקיד מנהיג חמאס בעזה, איסמאיל הנייה נבחר לראש הלשכה המדינית, וסלאח ערורי קודם למנהיג חמאס בגדה.

עוודאללה, הוא חבר הלשכה המדינית של חמאס, נולד ברצועת עזה בשנת 1957 ולמד באוניברסיטת קהיר. הוא שימש כמזכיר המועצה האסלאמית במשך שנים רבות ונחשב למקורב לשייח' אחמד יאסין. היה בכלא הישראלי במשך שנים בודדות ונחשב לאחד הגורמים המרכזיים שהובילו להסכם בו הוחזר גלעד שליט.