שר הביטחון מתריע: "יש סכנה לחייו של מנדלבליט"

בני גץ אומר כי ישנה הסתה מתמשכת נגד מערכת המשפט ונגד היועץ המשפטי לממשלה, ומי שמוביל אותה הוא לא אחר מבנימין נתניהו: "גם אם ראש הממשלה לא רוצה שזה יקרה, אין לו שום יכולת לשלוט על מה שיקרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 12:46 כה באדר התשפא

שר הביטחון מתריע: "יש סכנה לחייו של מנדלבליט"
הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ מתריע. שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (ג') כי הוא חושש לחייו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסתה נגד מערכת המשפט. בדבריו הזכיר גנץ גם את המשאל הטלפוני שערכו אתמול שרי הממשלה, משאל שמטרתו היתה לאשר את מינויי הקבע של השרים החדשים. גנץ דרש להוסיף את מינויו הקבוע כשר המשפטים, ונדחה.

מנדלבליט לגנץ: לא העת להכריע אם תשמש כראש ממשלה חליפי

בראיון לחדשות 12, תקף גנץ את נתניהו: "הוא לא אישר את מינויי כשר המשפטים, זה לא מריח כקדימון למה שיקרה בהמשך? העלנו את הצעת הממשלה שצריך למנות את כל השרים הלא קבועים כקבועים, כי זה מה שהיועץ המשפטי אמר, ועובדה שזה לא עבר. יישארו פה משרדים ללא שרים".

יו"ר כחול לבן קישר את הדברים להסתה נגד מערכת המשפט: "אני שמח שלמנדלבליט יש מאבטח אבל מוטרד שאין לו מספיק מאבטחים, אנחנו רואים איך זה נגמר בוושינגטון. אני חושב שיש סכנה לחייו של מנדלבליט כי אני חושב שההסתה הזו, שאף אחד לא רוצה שמישהו יפגע במנדלבליט לא יודע לשלוט לאן זה הולך. ראש הממשלה מתדלק נגד מערכת המשפט".

"אני חושב שהיועץ המשפטי עלול להיפגע, גם אם ראש הממשלה לא רוצה שזה יקרה, אין לו שום יכולת לשלוט על מה שיקרה. הסתה שמוציאים אותה לדרך אתה אף פעם לא יודע איך היא נגמרת ולכן אנשים בתפקידים ממלכתיים צריכים לנהוג בהתנהלות מאוד מאוד זהירה בכל הקשור לעניין הזה. אנחנו בכחול לבן נמצאים כדי לשמור על מערכת המשפט".

"אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מינויים של שרים קבועים"

נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר ביום חמישי שעבר, פניה לנתניהו ולגנץ, בה הזכיר את מועד פקיעת כהונתם של שרים בממשלת ישראל המכהנים במילוי מקום, ודרש מהם לפעול במהרה למינויי קבע.

"פקיעת כוחם של שרים אלו, ללא מינוי קבע תחתיהם, תביא למצב חריג ומוקשה מבינת משטרית, שהמשרדים האמורים יוותרו ללא שר מכהן", כתב מנדלבליט. "כתוצאה מכך, סמכויות רבות המוקנות לשרים הנזכרים לעיל, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, ייוותרו ללא כל גורם אשר יכול להפעילן".

עוד הוא כתב: "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפויה מכך בפעילות הממשלה והמשרדים, וכתוצאה מכך - באינטרסים ציבוריים כבדי משקל, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מינויים של שרים קבועים במקומם של השרים המכהנים בזמן במילוי מקום במשרדים האמורים".

על פי חוק, תקופת מילוי מקום של שר במקום שר שסיים את כהונתו, לא תעלה על שלושה חודשים, תקופה שאינה ניתנת להארכה. לפיכך, בחלוף תקופת מילוי המקום יש צורך למנות שר קבוע למשרד.