יאיר גולן: לא פוסל ישיבה בממשלת בנט

חבר הכנסת ממרצ פוסל את האפשרות שהמפלגה תפרוש מהמרוץ לכנסת, ולא פוסל ישיבה בממשלה בראשות בנט, נגדו הוא אומר דברים חריפים: "אדם עם תפיסת עולם קיצונית, פשטנית, לאומנית ויהירה עד אין קץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 10:15 כה באדר התשפא

יאיר גולן: לא פוסל ישיבה בממשלת בנט
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ימינה-מרצ? ח"כ יאיר גולן ממפלגת מרצ, אמר הבוקר כי בפוליטיקה הכול אפשרי, גם ישיבה של מרצ בממשלה בראשות ח"כ נפתלי בנט ומפלגת ימינה. דבריו מגיעים על אף העובדה שבעקבות התבטאות יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בימינה אמרו השבוע כי "לא נשב עם מרצ". 

גולן אמר הבוקר בראיון לגל"צ: "לשבת בממשלה שמי שמוביל אותה, אני לא חושב שזה יקרה, הוא אדם עם תפיסת עולם קיצונית, פשטנית, לאומנית ויהירה עד אין קץ, עם מאפיינים ילדותיים מובהקים שנתפסו היטב על ידי 'ארץ נהדרת', זה לא בדיוק חלום חיי. ועם זאת, פוליטיקה זו אומנת האפשר, ולא אומנות הבלתי אפשרי. אנחנו חיים בפוליטיקה קואליציונית ובה מקימים ממשלה עם קווי יסוד  שאני לא יודע מה הם יהיו. נמתין בסבלנות."

עוד אמר גולן כי באופן עקרוני הוא נגד פסילות. "אבל, אני חושב שיש רק שתי עילות לפסילה: אחת היא שחיתות, לא נשב עם נתניהו כי הוא פשוט אדם מושחת שנשען על מפלגה מסואבת. ולא נשב עם גזענים קיצוניים כמו בן גביר".

על האפשרות שמרצ תפרוש בעקבות הסקרים עלא מחמיאים, אמר סגן הרמטכ"ל לשעבר: "לא עוסק בספקולציות ולא דן בנושא הזה בכלל, אפילו לא עם עצמי. אני בטוח שנעבור את אחוז החסימה, מרצ תהיה גם בכנסת הבאה, אין לי ספק בזה".   


(יאיר גולן, ארכיון כיפה)