שר החקלאות קורא לקיים דיון על קצב הילודה בישראל

אלון שוסטר בהתבטאות לא רגילה, אומר כי יש להכניס את נושא הילודה לדיון הציבורי, כחלק ממכלול הנושאים שמרכיבים את סוגיית הצפיפות בישראל. "הילודה במדינת ישראל, אני חושב שהיא מהגבוהות אולי הגבוהה במדינות המפותחות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 10:25 כה באדר התשפא

שר החקלאות קורא לקיים דיון על קצב הילודה בישראל
שר החקלאות אלון שוסטר, צילום: David Cohen/Flash90

שר החקלאות אלון שוסטר, ממפלגת כחול לבן, סיפק אתמול (ב') התבטאות יוצאת דופן בנושא שלא מרבים לעסוק בו: הילודה בישראל. בפאנל בחירות של שדולת "ירושלים בת קיימא" העוסקת בסוגיות סביבתיות, והתקיים אתמול (ג'), אמר השר שוסטר: "צפיפות האוכלוסין והיקף הילודה או קצב הילודה במדינת ישראל, אני חושב שהיא מהגבוהות אולי הגבוה במדינות המפותחות. צפיפות יוצרת לחצים אורבניים, לחצי פיתוח, זה ברור. בצפיפות יש מונה ומכנה. במונה מספר האוכלוסין ובמכנה שטח".

"יש ויכוח גדול שאני לא יודע אם הממשלה הבאה תעסוק בו על היקף השטח הלגיטימי להתפשטות להתיישבות במדינת ישראל. אבל הוא מוגבל והוא יוקטן, המכנה יוקטן, הצפיפות תגדל. ולכן יש להניח על השולחן עבור הדור הבא את שאלת קצב הילודה במדינת ישראל, כל ילד הוא ענק. אני רוצה המון נכדים אבל אני רוצה שלנינים שלי יהיה עולם טוב שחי בשלום עם סביבתו". 

בפורום "צפוף - הפורום לאוכלוסייה, סביבה וחברה", אמרו כי בפעם הראשונה שר בממשלת ישראל מדבר ישירות על "האתגר הלאומי הכי גדול שלנו בעשורים הקרובים".

בעמוד הפייסבוק של הפורום נכתב: "ברכות לשר החקלאות אלון שוסטר, שמדבר בלי להתנצל על אתגרי הצפיפות האדירים העומדים לפתחנו והקשר הישיר שלהם להיקפי הילודה וקצב גידול אוכלוסיה יוצא הדופן. אמנם תקופת בחירות, אבל ראוי לציון. אנחנו עכשיו מחכים לשמוע לא רק ניתוח זהיר, אלא גם מצע ופתרונות בפועל.

בלשכת שר החקלאות מבקשים להבהיר: "השר שוסטר לא נוקט עמדה בעניין קצב הילודה, אלא מציע להכניס את הנושא לדיון הציבורי כחלק ממכלול הנושאים שמרכיבים את סוגיית הצפיפות בישראל. העמדה של השר היא שיש לקיים דיון ציבורי מעמיק הבוחן את כלל ההיבטים של כל סוגיה הנוגעת לחיינו ולחייהם של הדורות הבאים במדינת ישראל". עוד עד נמסר, כי "ככל שהדיון הציבורי בישראל יהיה מפותח יותר ומעמיק יותר בתחומי היסוד של חיינו כך החברה הישראלית תהיה חברה איתנה יותר". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן