מזגזגת | מועמדת מרצ תמנע או תתמוך בחוק איסור טיפולי המרה?

ג'ידא רינאוי-זועבי, מספר 4 ברשימת מרצ לכנסת, אמרה בכלי תקשורת ערבי כי תמנע מהצבעה על חוק איסורי טיפולי המרה מתוך התחשבות ברגשות החברה הערבית. לאחר מכן הבהירה בעברית: "אתמוך בכל חקיקה לקידום זכויות להט"ב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/21 17:40 כד באדר התשפא

מזגזגת | מועמדת מרצ תמנע או תתמוך בחוק איסור טיפולי המרה?
ג'ידא רינאוי-זועבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סערת מרצ והלהט"ב. ג'ידא רינאוי-זועבי, מועמדת מספר 4 ברשימת מרצ לכנסת, אמרה היום (ב') בראיון בשפה הערבית לאתר "כל אל-ערב", כי תמנע מהצבעה על חוק איסורי טיפולי המרה, אותו הציע יו"ר מפלגתה ח"כ ניצן הורוביץ, במידה ויעלה שוב להצבעה במהלך הכנסת הקרובה. 

"הייתי נמנעת. לא הייתי נוהגת כמו חברי הרשימה המשותפת ומצביעה בעד. אני באה מהחברה הערבית". המראיין חיזק את ג'ידא ואמר "את מתחשבת ברגשות החברה הערבית ונמנעת". היא השיבה, "בטח, כי אני הבת של החברה הזאת". 

במרצ מסרו בהתחלה כי המועמדת מכחישה שהדברים נאמרו. בסרטון שעלה מאוחר יותר, בשפה העברית, הדברים כבר נשמעו אחרת לגמרי. "אני דוגלת בקידום זכויות אדם מכל קבוצה ומגדר על פי ערכי מרצ ודרכה", הסבירה. "מרצ היא ממפלגת זכויות אדם ודוגלת בשוויון בין ערבים נשים להט"בים וכל קבוצה בחברה הישראלית. אני פונה לכל מי שנפגע, ומדגישה כי אתמוך כמו כול חברי במרצ בכול הצעת חוק שתקדם שוויון לקהילת הלהט"ב. מרצ היא הבית של השוויון, הצדק וזכויות האדם לכל אזרח בישראל". 

ניצן הורוביץ, הגיב לדבריה של המועמדת הערביה: "כל חברי מרצ, יהודים וערבים, מחוייבים באופן מוחלט לשיוויון זכויות ללהט״ב. בכנסת הבאה נמשיך בקידום החוק שלי לאיסור טיפולי המרה, כמהלך משותף של כל סיעת מרצ וניאבק גם על פונדקאות, נישואים אזרחיים ואימוץ לבני זוג גאים, וביטחון לטרנסג'נדרים. מרצ היא הבית של הקהילה הגאה בישראל".