גורמים בהודו: איראן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע נגד השגרירות הישראלית

פרטים נוספים שהתפרסמו על הנחת המטען סמוך לנציגות הישראלית בניו-דלהי מוכיחים כי כוח קודס של משמרות המהפכה עומד מאחורי ניסיון הפיגוע, ורמזים שנשתלו בכוונה תחילה בזירה נועדו לטשטש את העקבות האיראנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/21 09:11 כד באדר התשפא

גורמים בהודו: איראן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע נגד השגרירות הישראלית
איראן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע, צילום: shutterstock

יותר מחודש אחרי ניסיון הפיגוע בשגרירות ישראל בניו-דלהי, הודו, פרסמו את מסקנתם לפיה כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן עומד מאחורי הנחת המטען, שכלל הנראה נעשה כנקמה על חיסולו של קאסם סולימני בשנה שעברה ומוחסן פחריזאדה לפני כחצי שנה.

הדיווח שפורסם הבוקר (ב') בעיתון "הינדוסטאן טיימס" ההודי, קבע כי את המטען הניחו פעילים שיעיים מקומיים, שבכוונת תחילה הותירו הטעיות בזירה כדי להפנות אצבע מאשימה לארגון דאעש.

גורמים המעורים בחקירה אומרים כי הנחת המטען תוכננה בקפידה רבה וקדמה לו סיור מדוקדק במקום. "המטען לא היה עוצמתי, לא היה כאן תכנון לפגוע בבני אדם", אמר מומחה לטרור ששוחח עם העיתון ההודי. "אולי זה כי האיראנים לא רוצים להסתבך עם מדינה ידידותית כמו הודו, אבל המסר הועבר, והאיום הוא ממשי".

החוקרים בחנו מכתב שהיה בזירה ומוען לשגריר הישראלי רון מלכא, והגיעו למסקנה כי סגנון הכתיבה ואיות השמות מוכיח כי מחבריו היו איראניים וכך גם מניחי המטען. מלכא, שבמכתב כונה "טרוריסט ממדינה טרוריסטית", הוא הדמות הדיפלומטית המאובטחת ביותר בהודו, ולפי הדיווח ההודי מערך האבטחה כולל גם סוכני מוסד, שגם שותפים לחקירה. 

בשגרירות האיראנית סירבו להגיב לדיווח, אך בהודו נערכים להתעמת עם טהרן על בחירתה לנהל את מאבקה בישראל על אדמותיה של מדינה זרה, שלמרות הלחץ הבינלאומי עדיין מטפחת את קשריה עם איראן.

שני אירועים נוספים מהתקופה האחרונה קושרו לניסיונות איראנים לפגוע בישראל. הראשון הוא הפגיעה באונייה שנמצאת בבעלותו של איש עסקים ישראלי במפרץ עומאן, כאשר ראש הממשלה נתניהו אמר כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ באופן חד משמעי. האירוע השני הוא אסון הזפת בחופי ישראל, שלפי השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אונייה בבעלות איראנית היא זו ששפכה את הזפת לים במטרה שיפגע בישראל.