נעצרו החשודים בתקיפת לוחם צה"ל וחטיפת נשקו סמוך לשפרעם

לאחר חקירה מאומצת, שני החשודים נעצרו בדירת מסתור, וברשותם תחמושת רבה. על פי החשד, השניים תקפו את לוחם יחידת 'אגוז' ביער סמוך לשפרעם, וחטפו את נשקו. יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/21 07:48 כד באדר התשפא

נעצרו החשודים בתקיפת לוחם צה"ל וחטיפת נשקו סמוך לשפרעם
התחמושת שנתפסה ברשות החשודים, צילום: דוברות המשטרה

ארבעה ימים בלבד לאחר שתקפו לוחם סיירת אגוז במהלך ניווט סמוך לשפרעם וגנבו את נשקו, עצרה אמש (א') המשטרה שני חשודים במעשה והם יובאו היום (ב') להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת. 

בתום חקירה מורכבת ומאומצת, איתרו שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון את מקום המסתור של שני החשודים בשוד וחטיפת הנשק של החייל שהיה במהלך תרגיל ניווט בודד ביער חרוביה, סמוך לשפרעם. 

שני החשודים, בני 25 תושבי הכפר איבטין, נעצרו בתוך דירת מסתור סמוך לכפר זבידאת כשברשותם תחמושת. הבוקר יובאו לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

מתחקיר ראשוני של אירוע חטיפת הנשק, עולה כי בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים. לאחר מאבק, החשודים חטפו את נשקו האישי של החייל ונמלטו מהנקודה. הלוחם שהיה לבדו, במהלך ניווט בדד, נאבק בחשודים וכתוצאה מכך נפצע באורח קל. הנושא מתוחקר על ידי המפקדים ובמקביל המשטרה הצבאית החוקרת בשיתוף משטרת ישראל פתחו בחקירת האירוע. 

על רקע האירוע דיבר היום הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי במסגרת הערכת המצב המטכ״לית וציין כי מדובר באירוע חמור בו נחצה קו אדום. הרמטכ״ל אמר כי צה״ל ימשיך לפעול בשיתוף משטרת ישראל וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע.