אסון הזפת: חלק מהחופים שבו לפעילות

המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים השיבו חלק מחופי הים לפעילות, לאחר שבמספר חופים התקבלו תוצאות תקינות ממי הים, ובחלקם הסתיימו פעולות הניקיון וכמות הזפת נמצאה תקינה גם היא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/03/21 19:29 כג באדר התשפא

אסון הזפת: חלק מהחופים שבו לפעילות
תושבים מנקים את חוף הים בבת ים מלכלוך הזפת, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

האסון בחופי מדינת ישראל: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים השיבו חלק מחופי הים לפעילות, לאחר ההתאוששות מאסון הזפת שפקד את חופי מדינת ישראל בחודש שעבר. השבת חופי הים לפעילות התאפשרה לאחר תוצאות בדיקה תקינות של מי הים שהתקבלו במספר חופים. בנוסף, בחלק מחופי הים הסתיימו פעולות הניקיון וכמות הזפת נמצאה תקינה.

על פי הודעת המשרדים, החופים שבהם התחדשה הפעילות הם חוף גלי גליל בנהריה, חופי ארגמן ותמרים בעכו, חופי בת גלים-תחנה מערבית, חופי הכרמל תחנה דרומית, דדו זמיר-תחנה 1 בחיפה, חופי נוף ים והשרון בהרצליה, חוף תל ברוך דרום-תחנה 1 בתל אביב, חופי לידו, אורנים, קשתות וריביירה באשדוד, חופי דלילה צפון, דרום ופארק לאומי באשקלון וחוף זיקים.

המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור שלא להגיע אל החופים שבהם טרם הותרה החזרה לפעילות ומוסר כי פעולות הניקוי והניטור בהן נמשכות. לצד זאת, גם בחופי הים שחזרו לפעילות, המשרדים הסבירו כי תיתכן הגעה לחופים של כמות זפת מסוימת ששקעה בסמוך למים הרדודים. 

 

השרה לאיכות הסביבה בכנס על אסון הזפת

השרה לאיכות הסביבה בכנס על אסון הזפתצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

 

נזכיר, כי בחודש שעבר כמויות של זפת ונפט שנשפכו מספינה שהגיעה לחופי ישראל, זרמו לכל אורך רצועת החוף. האסון הוגדר כאחד האסונות האקולוגיים החמורים במדינה ואת השפעותיו ההרסניות ניתן היה לראות בנזק שנגרם לבעלי החיים בחופי הים, כדוגמת צבים שהשחירו ומתו.