החל מאוגוסט - חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

וועדת הכלכלה אישרה כי החל מ-1 באוגוסט תיאסר הסעת ילדים מתחת לגיל 5 ברכב ללא מערכת התראה למניעת שכחת ילדים | הקנס: 250 שקלים ו-4 נקודות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/03/21 16:33 כג באדר התשפא

החל מאוגוסט - חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב
תינוק ברכב. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

וועדת הכלכלה אישרה היום (א') את התיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שמחייבים התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 יהיה חייב להתקין את המערכת, כבר מחודש אוגוסט הקרוב. מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 5 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות, צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. בנוסף, התקנת מערכת בטיחות שאינה עומדת בדרישות התקנות, תיחשב לעבירה פלילית של המתקין.

התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב אושרה לאחר שבשנים האחרונות התגלו מקרים מצערים של שכחת ילדים ברכב בימי הקיץ החמים, שגרמו לטרגדיות קשות. משום כך, ועדת המשנה לבטיחות בדרכים האיצה במשרד התחבורה ובוועדת הכלכלה של הכנסת להתאים את התקנות למניעת שכחת ילדים ברכב ולעצור את הסחבת בנושא.

שרת התחבורה מירי רגב, שפעלה לאישור התקנה, אמרה: "לאחר שנים של מקרי מוות טרגיים בשל שכחת ילדים בכלי רכב, הובלתי בנחישות מציאת פתרון לטרגדיות הקשות הללו. אני שמחה שלאחר עבודת מטה של כל הגורמים הרלוונטיים, הבאנו את התקנות לידי מימוש".

"כבר בקיץ הקרוב, כל רכב יחויב בהתקנת מערכות בטיחות למניעת שכחת ילדים, ובכך נציל את חייהם של ילדים רבים, ונמנע שכול והרס של משפחות שכל עולמן חרב עליהן בגלל חוסר תשומת לב", הוסיפה השרה רגב.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן