המתווה החדש של התרבות והספורט: הותרו הופעות בעמידה

שר הבריאות נענה באופן חלקי לבקשת שר התרבות והספורט ואישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. הסיכום מותנה באישור הממשלה. החל מעוד שבועיים, גם לא מחוסנים יוכלו להיכנס למקומות הדורשים תו ירוק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/03/21 20:01 כ באדר התשפא

המתווה החדש של התרבות והספורט: הותרו הופעות בעמידה
אצטדיון טדי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום מספר ימים של דיונים ארוכים בין גורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט לבין מקביליהם במשרד הבריאות, ולקראת הבאת תקנות הקורונה לאישור הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, נענה היום (ה') באופן חלקי לבקשת שר התרבות והספורט חילי טרופר, ואישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט.

הסיכום בין המשרדים, מגיע בהמשך לפתיחת אולמות התרבות ומגרשי הספורט בפעימה הראשונה ובמטרה להמשיך עם הרחבת תפוסת הקהל באולמות ובמגרשים בפעימות הבאות. המתווה יבחין בין אולמות בחלל סגור לבין אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל הפתוח - הן בעולם התרבות והן בעולם הספורט.

השר חילי טרופר, מסר הערב כי לאחר שבועיים מהפתיחה הראשונית של המסחר, "ממשיכים בפתיחתנו הבטוחה ומרחיבים את כניסת הקהל לאולמות התרבות ולמגרשי הספורט. יש לי אחריות ומחויבות עמוקה לעולם התרבות והספורט. זהו צעד נוסף במאבק שעוד ימשיך עד שנגיע למספרים הרצויים. נמשיך לפעול במטרה להגדיל את תפוסת הקהל בפעימות הבאות". 

יו"ר מנהלת הכדורסל, שמואל פרנקל, ביקר את ההחלטה, ובחשבון הטוויטר שלו, כתב: "נתניהו הצהיר היום שהקורונה מאחורינו, אז למה הוחלט על אפשרות להכניס רק 1,000 צופים באולם כדורסל של 11,000 מקומות? בישיבה עם משרד הבריאות בשבוע שעבר דובר על 30 אחוז בכל יציע ונציג המשטרה אף הציע 50 אחוז. בקניונים נכנסים אלפי קונים ללא סלקציה ובספורט מכניסים רק מחוסנים ומחלימים. בושה".

מתווה התרבות והספורט:

  • אולמות בחלל סגור:
    א.
     באולם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להיכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 500 צופים.
    ב. באולם מעל 10,000 מקומות - יוכל להיכנס קהל עד 30% מתפוסת האולם עד למספר גג של 1,000 צופים.
  • אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל פתוח:
    א. במתחם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להיכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 750 צופים.
    ב. במתחם המכיל מעל 10,000 מקומות - יוכל להיכנס קהל עד 30% מתפוסת המתחם עד למספר גג 1,500 צופים.

- הסיכום כולל היתר הופעות עמידה, בסמוך למקום המסומן אליו הצרכן קנה את הכרטיס. 
- באולמות התרבות ובמגרשי הספורט תותר הגשה של אוכל למקומות הישיבה של הקהל על ידי מלצרים.
- למתחמי התרבות בהם הקהל יושב ליד שולחן אוכל, תינתן האפשרות לבחור בין המתווה הנ״ל לבין הצמדה למתווה התפוסה בגני האירועים.

משבוע הבא: לא מחוסנים יכנסו למקומות הדורשים תו ירוק

בחדשות 12 פורסם הערב, כי במשרד הבריאות פועלים לכך שהחל מעוד שבועיים גם אלו שלא התחסנו, מבוגרים או ילדים, יוכלו להיכנס למקומות הדורשים תו ירוק. על פי הפרסום, הדבר יתאפשר באמצעות בדיקת קורונה מהירה שתלקח מחוץ לבית העסק.

בנוסף, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר, סיכם עם משרד הבריאות כי החל מיום ראשון ילדים ולא מחוסנים יוכלו להיכנס לאירועים, לאולמות להופעות ולמסעדות, עם הצגת בדיקת קורונ שלילית שנערכה בטווח של 48 שעות.

על פי הסיכום של ח"כ אשר עם משרד הבריאות, בשלב הראשון אפשר יהיה להכניס רק 5% מהמשתתפים על בסיס בדיקה שלילית ובהמשך האישור למהלך יורחב באמצעות בדיקות מהירות.


(תדריך בנושא התו הירוק)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן