למה יאיר שרקי לא אהב את הכתבה על ועדת החריגים?

הפרשן לענייני חרדים של חדשות 12 סירב לומר בשידור מה דעתו על התחקיר שעסק בקומבינות של החרדים בוועדת החריגים, ולאחר מכן הסביר: "לא פחד מצמית מחבריי לאולפן או בקונטרול מנע ממני לפרט, אלא העיקרון הנשכח של קולגיאליות ונימוס"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 21:43 יט באדר התשפא

למה יאיר שרקי לא אהב את הכתבה על ועדת החריגים?
יאיר שרקי, צילום: אליאור בן חיים

העיתונאי הסרוג והפרשן לענייני חרדים של חדשות 12, יאיר שרקי, הגיב הערב (ד') לכתבתו של חברו למערכת החדשות, אילן לוקאץ' שעסקה בקומבינות החרדיות הקיימות לכאורה בוועדת החריגים, אך לא לפני שנאלץ לבלום את פיו בתכניתו של רפי רשף. 

הכל התחיל כאשר המגיש הוותיק שאל את שרקי על הכרזת מפלגת יהדות התורה כי יפסיקו לשתף פעולה עם כלי התקשורת והוסיף כי כתבתו של לוקאץ', "הייתה מטלטלת". הפרשן הסרוג ענה: "אפשר להיות מטולטל ממנה לכל מיני צדדים", ורשף ביקש ממנו להסביר את כוונתו. על כך ענה שרקי כי הוא מעדיף שלא לענות, וכעת הוא מסביר.

"לא חושב שזה סוד גדול, גם למי שצפה הערב בחמש עם רפי רשף, שלא אהבתי את הכתבה באולפן שישי. לא פחד מצמית מחבריי לאולפן או בקונטרול מנע ממני לפרט, אלא העיקרון הנשכח של קולגיאליות ונימוס", הבהיר שרקי את הדברים.

"את הכתבה עצמה ראיתי בשני בבוקר", סיפר הפרשן לענייני חרדים, "אחרי שהתפוגגו אדי האלכוהול של פורים, והדיון ממילא נטחן. אם בכל זאת עמדתי חסרה למישהו בטוויטר - אני חושב שהתמקדות המוגזמת בציבור החרדי עושה לו עוול במקרה הזה. כולם סובלים מהגחמנות של נתב"ג ומועדת החריגים. הבעיה היא תפקוד המדינה ולא הציבור החרדי".