הרב דוד לאו לדיינים: "התעלמו מהמעלילים עליכם עלילות שווא"

בעקבות המתקפות על מערך הגיור של הרבנות הראשית, שלח הרב הראשי לישראל מכתב חיזוק ותמיכה לדייני בתי הדין לגיור, הודה להם על עבודתם וחיזק את ידיהם לאור הניסיון לפגוע בעבודתם ולהטיל ספק ביושרם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 15:33 יט באדר התשפא

הרב דוד לאו לדיינים: "התעלמו מהמעלילים עליכם עלילות שווא"
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

פסיקת בג"ץ בעניין הגיור, והתבטאותו של חבר הכנסת פינדרוס כנגד מערך הגיור הצה"לי, הביא את הרב הראשי הרב דוד לאו, לשלוח היום (ד') מכתב חיזוק מיוחד אל כלל דייני בתי הדין המיוחדים לגיור, מתוקף תפקידו כנשיא בית הדין הגדול. 

"נושא הגיור הוא נושא רגיש מאד", פתח הרב לאו, "הכניסה והשיבה לחיקה של יהדות, הוא הליך הלכתי המצריך רגישות יתירה וזהירות רבה. זכיתי מתוקף תפקידי להתוודע לפעילותכם, ולהיכנס בעובי הקורה של השאלות שאתם ניצבים בפניהם. ביודעי ובהכירי את דייני בתי הדין לגיור, איש איש כערכו ומעלתו, אני יודע באיזה מסירות נפש אתם עובדים ושמתוך יראת שמים אתם פועלים".

הרב הראשי התייחס למתקפות כנגד מערך הגיור ואמר: "צר היה לי לשמוע שבעת האחרונה נשמעו רינונים שלא בצדק על פעילות בתי הדין לגיור. יש כאלה שמאשימים אתכם שאתם מחמירים ויש הטוענים כלפיכם שאתם מקילים. אני מזמין את כל המבקרים לפגוש את פעולתכם באופן ישיר ולהיווכח כמה טועים הם בביקורתם שניזונת ממידע מוטעה".

מכתבו של הרב לאו לדייני בתי הדין לגיור

מכתבו של הרב לאו לדייני בתי הדין לגיורצילום: הרבנות הראשית לישראל

"עליכם לדעת, פעילותו של דיין אינה במטרה לרצות צד זה או צד אחר. פעילותו של דיין חייבת להיות ממוקדת מטרה לאמת שהתורה הציבה בפנינו. אסור לדיין שגורם כלשהו ישפיע על החלטותיו, ורק האמת היא נר לרגליו". 

אל תשעו אל דברי שקר", ייעץ להם הרב לאו, "וכל אלו המעלילים עליכם עלילות שווא, התעלמו מהם. דין וחשבון על מעשיכם הוא כלפי שמיא, אני יודע שלבכם הרחב מלא אהבת ישראל וארץ ישראל וכל דאגתכם היא לקיומו של עם ישראל במדינת ישראל.

כבר הבעתי דעתי כלפי אלו שמנסים להחריב את יהדותה של מדינת ישראל ולהפכה למדינת כל אזרחיה, אנו נמשיך בדרך המסורה לנו מדור דור. אין לזוז מד' אמות של הלכה ורק בכך תביאו שלום ושלוה על ישראל ועל ארצו.