תלמידי המכינה בעלי לרמטכ"ל: מה צה"ל עושה כדי להשיב את אורון והדר?

במכתב ששלחו תלמידי המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, נשאל הרמטכ"ל על פעולותיו ועל פעולות הצבא בנוגע להשבת גופותיהם של חללי צוק איתן שמוחזקות בידי חמאס: "תחושותינו הן כי לא נעשה מספיק כדי להשיב הביתה את החיילים ששלחנו לשדה הקרב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 15:11 יט באדר התשפא

תלמידי המכינה בעלי לרמטכ"ל: מה צה"ל עושה כדי להשיב את אורון והדר?
שאול וגולדין ז"ל, צילום: באדיבות המשפחות

תלמידי המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, פרסמו היום (ד') מכתב ששלחו לרמטכ"ל אביב כוכבי, בו הם דורשים לקבל תשובות לשאלות הרבות בנוגע לפעולות שננקטות למען השבתם לקבר ישראל של חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול, המוחזקים בידי חמאס מאז קיץ 2014. 

"כשואפים לשירות משמעותי בצבא, יש לנו לא מעט תהיות כלפי התנהלות המערכת הצבאית בסוגיה זו", אמרו התלמידים, "בעוד כשנה נלבש בגאון את מדי הזית ונשרת במגוון יחידות בצה"ל, אולם תחושותינו הן כי לא נעשה מספיק כדי להשיב הביתה את החיילים ששלחנו לשדה הקרב. תחושה זו נוגדת את סולם הערכים אשר עליהם התחנכנו בבית הספר, בתיכון ולבסוף גם במכינה הקדם-צבאית".

תלמידי המכינה, בה למד גם הדר גולדין ז"ל, הוסיפו וציינו כי, "ייחודו של צה"ל מוכר בכל העולם ככזה שאינו משאיר פצועים מאחור ועושה הכל עד  לשובו של אחרון חייליו מהמערכה. במסגרת עיצוב תודעת השליחות שלנו כתלמידי המכינה הן בשירות הצבאי ולאחר מכן כאזרחי המדינה, אנו נחשפים לדמויות הנופלים ומורשתם והידיעה כי הדר עדיין לא הגיע למנוחת עולמים כואבת ולא נותנת לנו מנוח". 

הרמטכ"ל אביב כוכבי. נגד הזקנים?

הרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: פלאש 90

"אנו מצרים על כך שהצבא והמדינה אינם מנצלים את חלון ההזדמנויות שנוצר עם משבר הקורונה כדי להחזיר הביתה את חיילי צה"ל ומתנים את העברת החיסונים בהשבת חיילינו. צריך לייצר משוואה ברורה ונחרצת: העברת חיסונים תמורת השבת לוחמינו". אמרו התלמידים. 

בסיום המכתב מבקשים תלמידי המכינה לקיים מפגש עם הרמטכ"ל בנושא על מנת לשטוח את שאלותיהם ולקבל את התייחסותו לפנייה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן