הרב שמואל אליהו: "בג"ץ טועים ומטעים - אין לפסיקה שלהם שום ערך"

רבה של צפת תקף את שופטי בית המשפט העליון בעקבות פסיקת הגיור, והבהיר: "שום רב אחראי בישראל לא יסמוך על גיור רפורמי". עוד הוסיף הרב אליהו ואמר: "תאווה השררה שלהם תירשם לדיראון עולם על דפי ההיסטוריה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/03/21 20:59 יח באדר התשפא

הרב שמואל אליהו: "בג"ץ טועים ומטעים - אין לפסיקה שלהם שום ערך"
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

פסיקת בג"ץ בנושא הגיור ממשיך לעורר הדים כאשר הרב שמואל אליהו התייחס הערב (ג') לפסיקה ותקף את בית המשפט העליון: "נאמר בכאב כי מפליא לראות את תאוות השררה של השופטים שמנסים לנכס לעצמם סמכויות בדברים שאינם בסמכותם ואין להם בהם שום הבנה. הסמכות לקבוע גיור היא של הרבנות הראשית לישראל שזה תפקידה. תאווה השררה שלהם תירשם לדיראון עולם על דפי ההיסטוריה".

"השופטים הללו לא מבינים בתחום הזה", המשיך רבה של צפת, "כל אדם בר דעת יודע שלא לוקחים תרופה מאדם שלא למד ומתחזה לרופא. כך אי אפשר לסמוך על גיור של אדם שמתחזה לרב, עובר על כל התורה כולה, אוכל נבלות וטרפות ומחלל שבת ויום כיפור".

הרב אליהו התייחס לפסיקה עצמה ואמר: "שמעתי על דברי שופטי הבג"ץ שאומרים כי גיורים רפורמים יוכרו כיהודים. הפסיקה הזאת היא טעות שעלולה להטעות אנשים שרוצים להצטרף ליהדות. הם עלולים לחשוב בעקבות הפסיקה כי גיור ריפורמי נחשב גיור וזו טעות גדולה. 'אסור להונות את הגר'. כל המועמדים לגיור צריכים לדעת כי שום רב אחראי בישראל לא יסמוך על גיור רפורמי ולא ירשום גר רפורמי כיהודי. לא יחתן אותו, לא יקבור אותו בבית קברות כיהודי. אל תסמכו על בג"ץ. הם טועים ומטעים. אין לפסיקה שלהם שום ערך", הבהיר הרב אליהו.