התחממות בדרום? גנץ: "נערכים לקראת חודשי הקיץ"

שר הביטחון סייר באוגדת עזה יחד בכירי צה"ל, התייחס למצב ברצועת עזה ולהתקדמות איראן לנשק גרעיני והפעולות שישראל נוקטת בעניין: "הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/03/21 16:21 יח באדר התשפא

התחממות בדרום? גנץ: "נערכים לקראת חודשי הקיץ"
שר הביטחון גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ג') באוגדת עזה, יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ובכירים נוספים. השר גנץ התחיל את הביקור במפקדת גדוד כרם שלום, שם קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות.

"למרות השקט היחסי, ארגוני הטרור מנסים להתעצם ואנחנו נמצאים בהיערכות גם לקראת חודשי הקיץ", חשף גנץ למצב ברצועת עזה ורמז כי, "מדינת ישראל פועלת בנחישות מול החמאס והג'יהאד כל הזמן". 

שר הביטחון הטיל את האחריות למצב על חמאס ואמר: "לעזה יש גם הזדמנות. אם במקום לפתח רקטות החמאס היה מחזיר את השבויים והנעדרים הישראלים, היינו יכולים להרחיב את המסחר והכלכלה ולשנות את אורח החיים של תושבי הרצועה, שבסופו של דבר, האזרחים שחיים שם משמשים כלי בידי ארגוני הטרור. המקום הזה, כרם שלום, מעביר סחורה בכל הרמות לרצועת עזה והוא יכול וצריך להפוך לגשר לפיתוח הכלכלה העזתית". 

"ראינו בימים האחרונים גם ניסיונות של איראן לפעול בכדי לשפר את עמדת המיקוח שלה במשא ומתן על הסכם הגרעין", אמר גנץ והצטרף לראש הממשלה והרמטכ"ל שהתייחסו לפיצוץ בספינה הישראלית במפרץ עומאן, "הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות. אנחנו נמשיך לפעול מול כל איום, ביחד עם השותפות החדשות והישנות ובראשן ארצות הברית, כדי שאיראן לא תוכל לפתח יכולת גרעינית".