הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד הרב נתנאל שריקי

פרקליטות מחוז דרום הודיעה למתלוננות נגד הרב מנתיבות כי לא יוגש נגדו כתב אישום, בשל חוסר ראיות מספיקות להרשיעו בהליך פלילי. עורכת הדין של שתיים מהתלוננות אמרה כי בכוונתן לערער על ההחלטה, "מקוות שהפרקליטות תשנה את החלטתה בנדון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 14:33 יח באדר התשפא

הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד הרב נתנאל שריקי
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום בעניין הרב נתנאל שריקיפרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (ג') למתלוננות נגד הרב מנתיבות כי לא יוגש נגדו כתב אישום, בשל חוסר ראיות מספיקות להרשיעו בהליך פלילי.

נזכיר כי לפני כחצי שנה נעצר הרב שריקי מנתיבות, בחשד לביצוע מספר עבירות מין בשתי נשים שונות, וכן בחשד לניסיון לשיבוש חקירה. נגד הרב הוגשו תלונות על ידי שתי נשים.

עו"ד סוזי עוזסיני ארניה המייצגת את המתלוננות נגד הרב שריקי, התייחסה להחלטת הפרקליטות: "נדהמנו מהחלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום כנגד הרב שריקי, על אף העבירות החמורות אשר בעניינן נחשד, נחקר ונעצר. טענת הפרקליטות לפיה גרסת המתלוננות נמצאה אמינה אך לצד זאת, הוחלט בשלב זה בטרם דיון בערר בנדון, לא להגיש כתב אישום בשל היות הנשים נשים בוגרות - מוטעית ביסודה לעניות דעתנו".

"לטענת המתלוננות, הרב ניצל את השפעתו המאגית, הרוחנית והדתית מול אותן נשים, וביצע מעשים חמורים פסולים שמהווים על פי החוק וההלכה הפסוקה עבירות פליליות, וזאת תוך פגיעה קשה בנשים שחיפשו אך לקבל את ברכתו ועצתו". 

המתלוננות טוענות כי לרב שריקי יש והייתה השפעה מאגית ורוחנית רבה עליהן, והן התייחסו לדבריו כ"דברי אלוהים חיים" ולדבריהן הוא ניצל זאת לרעה ועליו לתת על כך את הדין. עו"ד ארניה מוסיפה כי "היות הנשים בוגרות - אינו מעלה או מוריד בהקשר זה. החוק מתייחס מפורשות לסמכות רוחנית כחלק מיחסי מרות אסורים".

בכוונת הנשים המתלוננות להגיש ערר על ההחלטה והן מקוות שהפרקליטות תשנה את החלטתה בנדון. "אנו חוששים כי יש בהחלטה שכזו מסר מסוכן על פיו קולן של המתלוננות לא נשמע וכבודן וגופן - הפקר".