מירי רגב: נבחנת האפשרות להחזרת הישראלים לקראת הבחירות

שרת התחבורה אומרת כי אם הממשלה תאשר את החזרת הישראלים לרגל הבחירות, "ועדת החריגים תהיה לא רלוונטית". יו"ר הוועדה הבהיר כי אין לו את האפשרות לדעת מי עומד מאחורי הבקשות: "הדבר היחיד שאני יודע זה את תעודת הזהות ואם הוא ישראלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/02/21 14:14 טז באדר התשפא

מירי רגב: נבחנת האפשרות להחזרת הישראלים לקראת הבחירות
נתב"ג שומם, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שרת התחבורה מירי רגב, אמרה היום (א') כי בכוונתה לדאוג לאזרחי ישראל שנמצאים בחו"ל לרגל הבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו בארץ בעוד כשלושה שבועות, באופן שלא יביא לעליה מחודשת בתחלואת הקורונה בישראל.

בשל הסערה: משרד התחבורה יבחן את התנהלות ועדת החריגים

בתדרוך לתקשורת שקיימה בנמל התעופה בן גוריון, אמרה רגב: "אחת האפשרויות היא של החזרת הישראלים לאחר אישור ממשלה באופן מידי כדי שיוכלו להגיע לבחירות, אם אכן הממשלה תאשר זאת. כמובן שבמציאות כזו, ועדת החריגים תהיה לא רלוונטית. במתווה פתיחת השמיים אין מלוניות או ועדות חריגים, תהיה פתיחה מדורגת".

"נרחיב טיסות ונאפשר כניסה של ישראלים. הייתי רוצה שנקבע טיסות להחזיר 25 אלף הישראלים השוהים בחו"ל כבר ממחר. נבצע בדיקות אנטיגן לפני שישראלים יעלו למטוס בחו"ל". היא הוסיפה גם שכדי שהישראלים ששבים ארצה לא יצטרכו להיכנס לבידוד במלוניות, תצטרך להתבצע אכיפה משמעותית מאוד מצד משטרת ישראל.

מלשכת משרד התחבורה נמסר כי בניגוד לפרסומים, "שרת התחבורה מירי רגב הבהירה כי נבחנים באמצעות המל״ל עם כלל הגורמים הרלוונטיים, מספר מתווים לאפשר את הגעת הישראלים לארץ כדי להצביע וכפועל יוצא מכך ורק במקרה שהמתווה יאושר על ידי הממשלה, מי שירצה להגיע לישראל לצורך ההצבעה לא יזדקק לאישור וועדת חריגים. עד להחלטה בנושא וועדת החריגים תפעל כרגיל על פי הנהלים הקיימים".

יו"ר ועדת החריגים: "אין שום אפשרות לקומבינה"

שילה אדלר הוא יו"ר ועדת החריגים והמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, הוועדה שמותקפת מאז יום שישי. אדלר דחה היום את הביקורת שהופנתה כלפי התנהלות הוועדה, ואמר כי לא אין ולא היה תיעדוף בין אוכלוסיות שונות המבקשות להיכנס לישראל. אדלר הגיב לפרסום באולפן שישי, לפיו ישראלים רבים המבקשים להיכנס ארצה, ביניהם גם כאלה החפצים לשהות ליד מיטת קרוב משפחה שעומד למות - מסורבים, ומנגד, רבים המכירים את "מי שצריך" מקבלים אשרת כניסה, רובם חרדים.

בריאיון ל-103FM קבע יו"ר הוועדה כי "התחקיר חוטא לעובדות בענק", והוסיף: "אין שום אפשרות לקומבינה, גם אם אני כיו"ר הוועדה רוצה, אין לי שום אפשרות כזו. מגיעות כל יום 4,500 בקשות, עד עכשיו הגיעו 46,000 בקשות מיום תחילת התהליך. מגישים בקשה מקוונת אין לי מושג מי הבן אדם. מאיזו דת ומאיזה לאום הוא. הדבר היחיד שאני יודע זה את תעודת הזהות שלו ואם הוא ישראלי". 

שילה אדלר

שילה אדלרצילום: מרים צחי ז"ל

בעקבות הפרסום, איים אמש שר המשפטים בני גנץ, כי לא יאשר את הארכת תקנות נתב"ג עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ והצגת מתווה שיאפשר לכל ישראלי להצביע. גנץ הוסיף: "על נתניהו להוכיח שהוא דואג לחיי אדם לפני שהוא דואג לפוליטיקה. יש מספיק זמן להיערך. בנוסף-אדרוש לחשוף את הקריטריונים שלפיהם הוועדה פועלת כדי שמקרים הומניטאריים יטופלו".

משרד התחבורה פתח היום דיון בנושא הטיפול בבקשות הכניסה והיציאה מישראל בוועדת החריגים. בדיון הראשון עוסק בדרישת אזרחים ישראלים לשוב ארצה לפני הבחירות לכנסת ב-23 במרץ. הדיון מגיע לאחר הביקורות הרבות שהצטברו על האופן התנהלות הוועדה.

מוקדם יותר, השרה רגב הגיבה לאיומי הסרק של השר גנץ, ובחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "בוקר טוב בני גנץ. הדיון הראשון להיום של וועדת החריגים כבר החל והנציג מטעמך שדרשת לצרף לא הגיע. יכול להיות שאיבדת עניין לשאת בנטל אחרי ששלחת את ההודעה לעיתונות? הדיון השני כבר בצהריים, נחכה לו בסבלנות..."

חברי רשימת מפלגת העבודה לכנסת, אמילי מואטי והרב גלעד קריב הגישו הבוקר תלונה במשטרת תל אביב-יפו נגד התנהלות עבודת ועדת החריגים שמתכנסת על מנת לאשר את היתרי הכניסה והיציאה מישראל בהתאם לתקנות שאישרה הממשלה.

בהודעת המפלגה נכתב: "התלונה הוגשה בגין מרמה והפרת אמונים בהתנהלות הוועדה אשר על פי הפרסומים, פעלה תוך התעלמות מהקריטריונים שנקבעו בתקנות, ועל פי החשד ועדת החריגים מתנהלת משיקולים פוליטיים, אישיים ולא עניינים".