בגלל מאומת אחד: העיר הגדולה בניו זילנד נכנסת לסגר של שבוע

ראש הממשלה, ג'סינדה ארדרן, החליטה על סגר בעיר אוקלנד בעקבות מאומת אחד בלבד. מכיוון שלא יודעים איך וכיצד נדבק החולה, במערכת הבריאות של האי חוששים מהתפשטות. בערים נוספות נרשמה החמרה בהגבלות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/21 19:45 טו באדר התשפא

בגלל מאומת אחד: העיר הגדולה בניו זילנד נכנסת לסגר של שבוע
אוקלנד בסגר, צילום: shutterstock

אוקלנד נכנסת לסגר. כך הודיעה היום (ש') ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן. ההחלטה על הסגר, שיערך שבעה ימים, התקבלה בשל דיווח על מאומת אחד. הסגר יהיה ברמת כוננות 3 והאנשים יורשו לצאת מבתיהם רק לעבודה חיונית ולצורך רכישת מוצרים חיוניים בלבד. במקביל, ברחבי המדינה הכוננות תעלה לרמה 2, כוננות הכוללת בין היתר הגבלות גם על התחבורה הציבורית.

בכירי מערכת הבריאות במדינה עדיין לא יודעים להגיד את מקור ההדבקה של אותו מאומת ותוצאות הריצוף הגנטי טרם הובהרו. על פי הפרסומים החולה פיתח תסמינים לקורונה ביום שלישי האחרון והיום הוא הוגדר אובחן כחולה מדבק מאוד. המאומת ביקר במספר מקומות, כולל נסיעה בתחבורה הציבורית ועל כן הוחלט להכניס את שני מיליון תושבי העיר אוקלנד לסגר של שבוע. 

ההחלטה על הסגר מגיעה שבועיים בלבד אחרי שארדרן הכניסה את שני מיליון תושבי העיר לסגר בשל משפחה בת שלוש נפשות שנדבקה בקורונה. "בהתבסס על המידע שיש לנו, אנחנו בצער ובחוסר ברירה נאלצים להגן על אוקלנד פעם נוספת", אמרה ראש הממשלה ארדרן מוקדם יותר היום. 

עד כה, בניו זילנד נמצאו קצת יותר מ-2,000 מקרי הדבקה ומספר המתים במדינה מאז תחילת ההתפרצות עומד על 26 בני אדם בלבד, זאת מתוך 4.8 מיליון תושבים באי.


(הדיווח ברשת Sky News)