נתניהו: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי"

ראש הממשלה מבטיח כי הפעם תקום ממשלת ימין "בלי החוליים האלה של ממשלה בתוך ממשלה ופריטטיות". במידה ויקים את הממשלה הבאה אמר: "ההחלטה הראשונה – אני הולך לתת את ה-15 מיליארד שקלים האלה לאזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/21 21:36 יג באדר התשפא

נתניהו: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי"
נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב (ה') לראיון בחדשות 13 שם התייחס לכלל הנושאים הפוליטיים, ניהול משבר הקורונה והתיקים בהם הוא מואשם. נתניהו התייחס למצב התמותה בארץ מנגיף הקורונה: ""אני אמרתי בתחילת המגפה שיהיו כאן אלפי מתים וגיחכו עליי, אמרו שאני זורע פניקה ומהלך אימים. לצערי זה קרה". ואז לראשונה הביע צער על המצב: "אני מצטער שלא הצלחנו למנוע את המתים, אבל ביחד נצליח. אנחנו היחידים שיכולים להצליח".


מתוך המהדורה המרכזית, חדשות 13

נתניהו מוחה על הטענות כי ניהל את המשבר בצורה רעה, ומאשים את התקשורת בתדמית הזו: "הציבור מבין שהובלתי דבר שאין בשום מקום בעולם. התקשורת הישראלית כל הזמן מציגה מחדלים, התקשורת העולמית מתנהגת הפוך". עוד הוסיף: "אני לא מנותק בכלל ממה שקורה בציבור, אני נמצא שם כל הזמן. אני הולך לדוכן הפלאפל, לחנות האופטיקה ולמאפיה. אנשים אומרים לי 'תודה על הסיוע שנתתם'. יש לי עוד 15 מיליארד שקל שאני רוצה לתת לעסקים ועצמאים, לתמרץ מעבידים, ופוליטיקאים ויועצים משפטיים מונעים ממני. ביום הראשון של הממשלה שאני אקים ההחלטה הראשונה – אני הולך לתת את ה-15 מיליארד האלה לאזרחים, כי מגיע להם".

על פי סקר שפורסם באותו הערוץ, הליכוד נמצאת בירידה קשה, אך נתניהו נותר אדיש: " "אני מציע להמתין לבחירות, לא לסקרים". הפעם נתניהו מתחייב כי יקים ממשלת ימין ללא תמיכה של מפלגות מרכז ושמאל: "יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות ממשלת ימין על מלא, בלי החוליים האלה של ממשלה בתוך ממשלה ופריטטיות. אפשר להיפטר מזה. התכוונתי לתחלואה פוליטית של רוטציה, ראש ממשלה חליפי. אנשים לא רוצים לחזור לממשלה של רוטציה והבחירה היא בין ממשלת ימין בראשותי, ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד או לפיד ברוטציה עם בנט וסער".

הטענה כי יותר ויותר מפלגות מתנערות מנתניהו היא בשל התיקים נגדו, שמאפילים על רצונו לעזור לעם ויותר לעזור לעצמו. גם הפעם מבטיח נתניהו לפני הבחירות כי: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי. אני לא עוסק בחסינות, אני עוסק בחיסונים. לא אקדם את החוקים האלה". גם בנושא הזה הוא סבור שמערכת המשפט פועלת נגדו: "הפרקליטות מנסה איכשהו להצדיק ולהסיט את תשומת הלב מהתיקים המתפוררים שנתפרו כדי להפיל ראש ממשלה חזק".