כתב אישום הוגש נגד אמיר רז בגין רצח אשתו | "יש! עכשיו אין אימא"

מח"ש הגישה כתב אישום נגד השוטר בגין רצח בנסיבות מחמירות. בנוסף, הוא מואשם גם בהתעללות בקטין לאחר שעל פי האישום קשר את ילדיו לכיסאות. "דיאנה נאבקה בו, בשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה ז"ל מתחננת על חייה, ירה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/21 10:12 יג באדר התשפא

כתב אישום הוגש נגד אמיר רז בגין רצח אשתו | "יש! עכשיו אין אימא"
צילום: Avi Dishi/Flash90

שלושה שבועות לאחר הרצח המחריד של דיאנה דדבייב ביישוב נעלה, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד השוטר אמיר רז, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו ז"ל. בנוסף, הואשם רז גם בתקיפת קטין או חסר ישע והתעללות בילדיו, אותם, קשר לכסיאות.

בדיון שנערך לפני כשבוע וחצי באמצעות הזום, עלה כי בחקירתו האחרונה טען רז בן ה-33 שפעל מתוך הגנה עצמית. רז, שהודה כבר ביום המקרה שירה בדיאנה, התייצב לראשונה מאז התקרית בבית המשפט, לאחר שנעדר מהדיון להארכת מעצרו בבית המשפט השלום בראשון לציון.

הוויכוח

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "בשעות הבוקר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה, במהלכו שפכה דיאנה ז"ל על הנאשם כוס קפה פושר. בשלב זה, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי".

על פי הפרקליטות, הוויכוח בין בני הזוג נמשך ובמהלכו השניים יצאו מהבית ונכנסו שוב, ואז בשלב זה "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה ז"ל. לצורך כך, הוציא הנאשם חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כיסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם".

"בסמוך לכך, נטל הנאשם סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל. כאשר דיאנה ז"ל הבחינה בקטינים כשהם כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, והנאשם בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה".

דקר וירה

במהלך המאבק, הצליחה הילדה בת ה-7 להשתחרר מהקשירה וניסתה לצאת לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה וגרם לפציעתה. בפרקליטות המשיכו ותיארו איך השוטר לשעבר הגיע עד לכדי רצח אשתו: "דיאנה ז"ל שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע ממנה לעשות זאת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. דיאנה נאבקה בו וניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה ז"ל מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה של דיאנה ז"ל. מיד לאחר מכן, הוא קרא לעבר ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא".

אז לפי הפרקליטות, "שחרר רז את ילדיו מקשירת החבל, ותוך שהם מבוהלים ובוכים הוא הורה להם להיות בשקט ולעלות לקומה העליונה של הבית. בתו הגדולה שאלה אותו האם הוא מתכוון להרוג גם אותם, והוא לא השיב לה".

"לאחר מכן, הוא התקשר לאמו ולמפקדו במשטרה וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי, כאשר הגיע מפקדו של הנאשם לבית, זה התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע", נכתב.


(דברי ראש הממשלה לאחר הרצח הנורא)

עורכת הדין תמי קלנברג, המייצגת את משפחתה של דיאנה דדבייב מטעם תוכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, סיפרה כי המשפחה עדיין המומה וכואבת. "נפגשנו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים בטרם הגשת כתב האישום, והמשפחה שמעה מהם על פרטיו, המגוללים את הנורא מכל. אנו נוודא כי קולה של המשפחה ושל דיאנה יישמע במהלך המשפט ונדאג לייצוגם לאורך ההליך המשפטי".