נתניהו: עד סוף מרץ כל האוכלוסייה מחוסנת - פתיחה מלאה באפריל

ראש הממשלה, שר הבריאות אדלשטיין וראשי מערכת הבריאות ואכיפת החוק מסרו הצהרה לקראת פורים והעוצר הלילי וקראו לציבור להישמע להנחיות | נתניהו הציג את תכנית 5 השלבים לחזרה לשגרה ותקף את מפיצי הפרסומים הכוזבים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/02/21 18:44 יב באדר התשפא

נתניהו: עד סוף מרץ כל האוכלוסייה מחוסנת - פתיחה מלאה באפריל
נתניהו מצביע על מספר המתחסנים במסיבת העיתונאים, צילום: עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין, השר לביטחון פנים אוחנה, מפכ״ל המשטרה, מנכ״ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, מנכ״ל מד״א וראשי קופות החולים בישראל בתדרוך לציבור לקראת חג הפורים והעוצר הלילי שיוטל.

ראש הממשלה נתניהו פתח ואמר: "כינסנו את מסיבת העיתונאים הזאת בגלל פורים. בפורים שעבר הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים ואתם זוכרים שנאלצנו לסגור את המדינה אסור שזה יחזור על עצמו. בפורים הזה נהפכו, כולנו מצווים לקיים את הכללים אנחנו יכולים לשמוח להתחפש אבל אנחנו חייבים לשמור על הכללים".

"זה חשוב שבעתיים כי אנחנו ממש אבל ממש על סף יציאה מהמגפה. אני מציג היום תוכנית של 5 צעדים ליציאה בטוחה ממגפת הקורונה, אבל זה לא משהו שאולי יקרה, זה קורה ממש עכשיו. אבל לפני כן אני רוצה להראות לכם את מצבנו היום".

"יש למעלה 3 מיליון שהתחסנו פעמיים", המשיך ראש הממשלה והבהיר כי "המספר שרוצים להגיע זה 6.2 מיליון. אני רוצה שתבינו שאנחנו מתחרים בתחלואה. יש פער בין מספר האנשים שכבר התחסנו לבין אלה שעוד לא התחסנו. אנחנו חייבים לסגור את הפער הזה כדי לפתוח בחזרה את המדינה שלנו. עכשיו אני רוצה לשאול למה קיים הפער הזה?"

נתניהו המשיך והתייחס לסיבות שגורמות לאנשים לא להתחסן: "הסיבה העיקרית היא בגלל פייק ניוז. אומרים לנו החיסון לא טבעי, זה גוף זר, זה תופעות לוואי, זה לא בדוק. אמרו את זה על כל החיסונים הקודמים ב-150 השנים הקודמות. על אבעבועות רוח, חצבת ואדמת, אבל אני רוצה לחדד - הנגיף זה הגוף הזר, זה הדבר הלא טבעי שתוקף את הגוף, והחיסונים זה הגנה זה מתנה אדירה לאנושות. אני מבקש מכם אל תאמינו לפייק ניוז, לכו להתחסן. החיסונים מצילים חיים וגם מאריכים חיים".

"בכל העולם האזרחים מחכים לחיסונים", אמר ראש הממשלה, "במדינת ישראל החיסונים מחכים לאזרחים. את זה חייבים לשנות ומיד. בניו יורק, במיאמי, בלוס אנג'לס ובאירופה אי אפשר להשיג חיסונים. דברו עם קרובים וידידים שלכם שם - הם מתחננים להשיג חיסונים. תחשבו על זה כך שמבוגרים במדינות אחרות ממתינים חודשים ארוכים לקבל חיסון. מבקשים מאיתנו לקבל חיסונים, כאן החיסונים מחכים לכם ואפשר לצאת ביחד מהקורונה בשלום ובבטחה. אני כמובן מברך את מיליוני הישראלים שכבר התחסנו ואת צוותי הרפואה, ומד"א והצלת החיים שנרתמו בצורה יוצאת מן הכלל".

נתניהו פירט את חמשת שלבי היציאה מהקורונה: השלב הראשון: דרכון ירוק - שלב א'. השלב השני: פתיחת חינוך בצורה מדורגת. השלב השלישי: דרכון ירוק - שלב ב', כבר בשבוע השני של חודש מרץ. השלב הרביעי: בסוף מרץ - סיום התחסנות כל האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16. השלב החמישי: פתיחה מלאה בחודש אפריל. 

"זה כמובן תלוי ברמת התחלואה אבל אם כולנו נעשה מה שצריך אנחנו עוברים את זה בעזרת ההיענות של אזרחי ישראל, בעזרת הגבולות הסגורים כולל נתב"ג למניעת מוטציות חדשות שהאוכלוסייה ככל הניתן תהיה מחוסנת זה גם נותן הגנה מהמוטציות אבל ייתכנו מוטציות חדשות".

"אבל בעזרת ה' ובעזרתכם", סיכם ראש הממשלה, "נעבור את פורים בשלום כדי שנוכל לעבור את פסח בשלום. בפסח הזה נשאל שוב מה השתנה הלילה הזה והפעם נשיר הלילה הזה כולנו מחוסנים". 

ראש הממשלה נשאל על הדיווחים לפיהם ישראל העבירה חיסונים למדינות שונות בתמורה להטבות מדיניות: "קודם כל, סיכמתי עם מנכל פייזר אלברט בורלה בשיחה לפני 3 ימים שאנחנו נוכל להמשיך להתחסן בחיסוני פייזר ללא שום קיטוע, ללא שום הפסקה ללא שום מרווח ללא שום מדרוג. יש די והותר חיסונים ובנוסף מאות אלפי חיסוני מודרנה שחלק הגיעו וחלק יגיעו עכשיו בימים הקרובים כך שאנחנו מכוסים. 

כל מה שאנחנו נותנים לגורמים אחרים זה לא בא אפילו על חשבון חיסון אחד של אזרח ישראלי. קיבלנו הרבה מאוד פניות לגבי החיסונים שהעברנו לרשות הפלשתינית ולצוותים הרפואיים. קיבלנו את ההחלטה באופן משותף - אני, שר הביטחון, משרד הביטחון, מתאם הפעולות בשטחים, משרד הבריאות וגורמים אחרים לנסות למנוע את התפשטות המחלה. ואין לנו אפשרות להביא לאותה משמעת בשטחי הרשות, אבל ההחלטה הייתה משותפת לגבי האחרים".

"מדובר במספרים סמליים שאנחנו נותנים למדינות השונות", אמר נתניהו לגבי העברת החיסונים למדינות השונות, "אני מקבל את ההחלטה ההחלטה אני חושב מושכלת כמובן בהתייעצויות עם גורמים במשרד ראש הממשלה בהתאם להרבה תמורות שכבר קיבלנו, והרבה מאוד מגעים בתחומים שונים שלא אפרט אותם כאן שוב הם לא גורעים אפילו חיסון אחד מאזרח כלשהו ממדינת ישראל".