מנכ"ל משרד הפנים לראשי הרשויות: "לא לארגן אירועים בפורים בניגוד לכללים"

מרדכי כהן פונה לכלל ראשי הרשויות ואומר כי לאור החלטת הממשלה על עוצר לילי בחג הפורים, "על הרשות המקומית והגופים הכלולים לה, לעמוד בכללים". כהן מוסיף: "המטרה המרכזית היא שחג הפורים יעבור ללא הרחבת התחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 11:33 יב באדר התשפא

מנכ"ל משרד הפנים לראשי הרשויות: "לא לארגן אירועים בפורים בניגוד לכללים"
David Cohen/Flash90, צילום: David Cohen/Flash90

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, פנה הבוקר (ד') לכלל ראשי הרשויות בישראל, וקרא להם לעמוד בכללי העוצר הלילי אותו אישרה אמש ממשלת ישראל. במכתב כותרתו "היערכות הרשויות המקומיות לחג הפורים בהתאם לכללי משרד הבריאות והחלטות הממשלה", כתב כהן, "עקב משבר הקורונה נקיים את מסורות החג בקרב משפחתנו המצומצמת". 

"על הרשות המקומית והגופים הכלולים לה, ובהם החברות העירוניות, לעמוד בכללים כאמור ובכך, לא לממן ולא לארגן פעילויות ואירועים בניגוד לכללים. המטרה המרכזית היא שחג הפורים יעבור ללא הרחבת התחלואה".

צילום: ללא


בישיבת הממשלה הוחלט אמש על הגבלות ייחודיות לחג הפורים המתקרב, בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה. העוצר הלילי יחול בשעה 20:30 ועד 05:00. ההגבלות הנוספות: איסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. בנוסף, שהייה בביתו של אדם זר, וקיום מסיבות פורים, יאסרו גם הן. בתוך כך, השרים ידונו היכן לקיים את הסגר - אם בכל הערים או רק באלו האדומות. 

;