הממשלה אישרה: חובת הבידוד לשבים מחו"ל תמשיך

על ההתנגדות בוועדת חוקה בכנסת חובת הבידוד במלוניות לשבים לארץ מכל מדינות העולם ימשיך עד ה-9 במרץ. בעלי תעודת מתחסן או מחלים - מחויבים בביצוע בדיקות לפני ועם הגעתם לישראל אך אינם מחויבים בבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 09:05 יב באדר התשפא

הממשלה אישרה: חובת הבידוד לשבים מחו"ל תמשיך
ישראלים השבים מחו"ל בקורונה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הבוקר (ד׳) במשאל טלפוני את חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה עד ליום שלישי, ה-9.3.21. משך הבידוד הינו 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים.

בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים - מחויבים בביצוע בדיקות לפני ועם הגעתם לישראל אך אינם מחויבים בבידוד, בהתאם לנוהל משרד הבריאות. התקנה תיכנס לתוקף עם אישורה בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, שצפויה להתכנס הבוקר.

ההחלטה הגיעה על אף שיו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר אמר במהלך דיון הוועדה כי הוא יתנגד לתקנה של בידוד במלוניות : " אני מציע כחלופה איזה מכשיר אלקטרוני כזה או אחר. התחושה שלי לא להמשיך בתקנה הזאת אלא לעבור לשימוש בכלי אלקטרוני כזה או אחר או אכיפה יותר מהודקת של המשטרה". אשר לטענתו אומר כי "מאחר ולא מדובר בכמויות ענקיות אולי המשטרה תראה לנו איך אפשר לאכוף בידוד בבית ולא במלוניות, מה גם שכשני שליש מקבלים פטור מהמלוניות."