עוצר לילי בפורים: במשטרה נערכים להפרת ההנחיות ברחבי הארץ

בישיבת השרים אושר העוצר הלילי שבין חמישי לראשון, אך עדיין מאמינים כי גם במגזר החילוני וגם החרדי יתקיימו בכל זאת מסיבות פורים. לשם כך המשטרה תבצע אכיפה כבדה לאורך שעות העוצר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/02/21 07:38 יב באדר התשפא

עוצר לילי בפורים: במשטרה נערכים להפרת ההנחיות ברחבי הארץ
צילום: David Cohen/Flash90

אמש (ג') ישיבת הממשלה החליטה על הגבלות ייחודיות לחג הפורים המתקרב, בעקבות העלייה במקדם התחלואה בקורונה. השרים אישרו: עוצר לילי בחג החל מהשעה 20:30 ועד 05:00, והגבלות נוספות: איסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. בנוסף, שהייה בביתו של אדם זר, וקיום מסיבות פורים, יאסרו גם הן. בתוך כך, השרים ידונו היכן לקיים את הסגר - אם בכל הערים או רק באלו האדומות. 

החשש העיקרי בקרב השרים הוא כי על אף ההחלטה להטיל עוצר לילי, קיים חשש כי בכל מקרה יתקיימו מסיבות בליל פורים, גם בקרב הציבור החילוני וגם בחרדי. כוחות המשטרה לא יתוגברו לאורך הסגר, אך צפויה אכיפה כבדה במקומות המועדים לקיום מסיבות, כמו אולמות אירועים, פארקים וכדומה. כמו כן המשטרה תעקוב ברשתות החברתיות אחר פרסומים של מסיבות פורים מחתרתיות שצפויות להתקיים גם בבתים פרטיים.

החשש להפרות עלה גם  בישיבת הממשלה השר לביטחון פנים אמיר ‏אוחנה אמר בישיבת הממשלה: "יש צפי להפרות רבות. המשטרה תעבוד ככל שהממשלה תחליט על הסגר הזה, אבל אני כבר אומר לכם שתהיינה הפרות. תהיה אכיפה". בעקבות כך, נתניהו אמר לנציג המשטרה בישיבת הממשלה: "ממתי אתה חושב שצריך להטיל את העוצר כדי למנוע את האירועים בניגוד להנחיות?" נציג המשטרה: "למנוע או למזער לגמרי את ההגעה והתחבורה לירושלים בימים אלו".