בוטל רישיונו של רופא לאחר שהתבטא נגד התחסנות לקורונה

משרד הבריאות ביטל את רישיון הרפואה של ד"ר אריה אבני לצמיתות, לאחר שקרא לציבור להפר את הנחיות הקורונה ויצא נגד החיסון, תוך השמצת והכפשת רופאים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/02/21 19:03 יא באדר התשפא

בוטל רישיונו של רופא לאחר שהתבטא נגד התחסנות לקורונה
רופאים במחלקת קורונה. ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

משרד הבריאות הודיע היום (ג') על ביטול רישיון הרפואה של ד"ר אריה אבני לצמיתות, זאת לאחר שפרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף קורונה, וכן פרסם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים. השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, אשר אליו הואצלו סמכויותיו של שר הבריאות, החליט לבטל את רישיונו של ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה, משום שהוא "מפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור".

אבני הוא בעל אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק בשם "הרפואה הנכונה – ד"ר אריה אבני", בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין היתר, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.
 
בהחלטת השופט מלעסוק ברפואה לצמיתות, נכתב:

אין ספק, כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב, כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה – טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו. הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות - אשר חורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי, שהינו ערך חשוב ומוגן בכול חברה דמוקרטית – והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת שאותה מנסה הנקבל לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ובכינוי דוקטור.
 
לא מצאתי כול קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען הנקבל, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט - ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי - והכל מדמיונו הפורה וחסר המעצורים. יידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי, אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי.

שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן


השופט בדימוס סטרשנוב תמהה על התנהגותו של אבני ושואל בנימוקים להרשעתו אותו, האם "למעלה מ-5,000 חולי קורונה שנפטרו, מרביתם קשישים, שככל הנראה לא שמעו או לא שעו להמלצתו של הנקבל 'לקחת ויטמינים'? כלום לא שמע הנקבל על תופעות הלוואי הקשות והחמורות מהם סובלים גם חלק ניכר מהמחלימים מקורונה? האם לא קרא הנ"ל את המחקרים לגבי יעילות החיסונים והצלחתם בלמעלה מ- 90%, או שמא אלה נעלמו מעיניו? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב, בעיניי".
 
מעשיו של אבני מתוארים בהרשעה מסוכנים: "אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או "בדיחה", כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה".
 
לבסוף, קבל השופט את החלטו לבטל את רישיון הרפואה של אבני: "בהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו. הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה, הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה – שהוא אינו ראוי לו, בעיניי כלל ועיקר. אשר על כן, הנני מחליט לבטל את רישיונו של הנקבל, ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות".

אריה אבני, יו"ר מפלגת רפא (Rappeh), הגיב להרשעתו וביטול רישיונו על ידי משרד הבריאות: "מעניינת העובדה שהזכות המפוקפקת להחמיר עם ד"ר אבני ולשלול את רישיונו לצמיתות, פעולה שלה כלל לא נדרש, נפלה דווקא בחלקו של כבוד השופט אמנון שטרסנוב, אותו שופט שהשליך לכלא את הרב עוזי משולם הי"ד. נעשה כאן ניסיון נואל להשתיק את הקולות הלגיטימיים לרפואה מיטיבה, נכונה - וכזו שתאפשר לכל אזרח להתרפא כדרכו, בלי מורא".

עוד הוסיף אבני כי "מפלגת רפא (Rappeh) תרפא את תחלואות משרד הבריאות ומאות אלפי חבריה מעוניינים לשים קץ לציד הדרקוני שמתנהל נגד קולות מגוונים מהרפואה הקונבנציונלית והאחרת. מפלגת רפא תעסוק ברפואה מונעת, בחירות לבחור כיצד להתרפא, ובחופש ביטוי מלא כיאה למדינה דמוקרטית".
                        

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן