מרגש: הסיפור מאחורי עמותת 'עלה'

הרב יהודה מרמורשטיין, המנכ"ל והמייסד של העמותה לטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, חושף בראיון לחדשות כיפה מה הביא אותו לעסוק בתחום, מה התכניות של העמותה, ומה השאיפות לאולימפיאדה הקרובה | ראיון מרגש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/02/21 15:39 יב באדר התשפא

מרגש: הסיפור מאחורי עמותת 'עלה'
הרב יהודה מרמורשטיין בראיון מיוחד לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

רגע לפני פורים ומצוות מתנות לאביונים ומחצית השקל בחודש אדר, הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד עמותת "עלה" הגיע לראיון מיוחד בחדשות כיפה והסביר על פעילות העמותה, איך הכל התחיל, מה המטרות והיעדים, וסיפר מספר חוויות וסיפורים מ-40 שנות פעילות העמותה שהתחילה עכשיו בקמפיין לגיוס תרומות. 

מאיפה התחיל הרעיון להקים את העמותה? 

"אני חייב להגיד קודם כל, שאת הנושא של העמותה והפעילות עם אוכלוסיית הצרכים המיוחדים, זה לא בא מתוך צורך אישי, זה לא היה משהו שהכרתי אותו. נולדתי למשפחה בריאה, נורמטיבית. נחשפתי אחרי הנישואין למספר משפחות שיש להן ילד עם צרכים מיוחדים".

"שמעתי באופן לא פורמלי את מה שהן עוברות. באותה תקופה התעסקתי בתחום החינוך בטבריה, נצרת, בית שאן ועכו, הייתה לי רשת מועדוני נוער. וכששמעתי את המצוקה של ההורים האלה, אמרתי לעצמי: 'ריבונו של עולם, מה יהיה עם האנשים האלה? החיים שלהם נגמרו', עוד לפני שראיתי את הילדים שלהם".

"ראיתי את ההורים, את הכאב, הצער, וחוסר האונים, מה שהם עוברים מרגע שהילד נולד, לכמה רשויות הם צריכים לפנות. החיים שלהם נפסקו, נעצרו, הם עבדו ועכשיו צריכים להיות עם הילד בבית. גני הילדים מתחילים בגיל 3, גם בחינוך המיוחד. אבל מי יודע מה יש לילד? בימים ההם היו כאלה שהזניחו את הילדים בבתי החולים, 'שהמדינה תתמודד'". 

"ואז החלטתי שאני רוצה לדעת מה יש, ומה אני רוצה לעשות יותר טוב. עשיתי סיור עם מידע שאספתי ממשרד הרווחה ורציתי לראות מה יש שם". מהסיור הזה, הרב מרמורשטיין כבר לא חזר אותו דבר.   


הראיון המלא עם הרב יהודה מרמורשטיין

לתרומות לעמותת 'עלה' - לחצו כאן