עוצר לילי מחמישי עד ראשון? | הממשלה תדון מחר בהמלצת משרד הבריאות

הממשלה דחתה את הדיון על המלצת משרד הבריאות להטיל סגר לילי בימי החג, בין השעות 20:00-5:00. מוקדם יותר אמר יולי אדלשטיין כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים יסגור את כולנו בפסח ועוד פעם נשב בבית עם משפחה גרעינית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/02/21 14:09 י באדר התשפא

עוצר לילי מחמישי עד ראשון? | הממשלה תדון מחר בהמלצת משרד הבריאות
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הממשלה תתכנס מחר (ג')  בכדי לדון בהמלצת משרד הבריאות להטיל עוצר לילי בחג הפורים, מיום חמישי ועד ליום ראשון בין השעות 5:00-20:00. במשרד חוששים מהתקהלויות אסורות במהלך החג וסוף השבוע שיובילו לעליית בתחלואת הקורונה. בנוסף, כמו כן, שר הבריאות יולי אדלשטיין מבקש לצמצם גם את התחבורה הציבורית בימי החג. 

"מי שיחגוג יותר מדי בפורים יסגור אותנו בפסח" | משרד הבריאות תומך בעוצר לילי

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר הבוקר בראיון ל-103fm כי  מסיבות הפורים השנה "יכולות להוביל אותנו לאותן תוצאות שקיבלנו בפורים בשנה שעברה, מי שיחגוג יותר מדי בפורים יסגור את כולנו בפסח ועוד פעם נשב בבית עם משפחה גרעינית".

על העוצר הלילי האפשרי, אמר: "אנחנו שוקלים את ההצעה הזאת. רצינו להימנע מזה אבל יש ידיעות מאוד מטרידות, הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פיראטיות, לא קשה לראות את זה. אנחנו מאוד מודאגים מן המצב, אנחנו שוקלים היום, עוד מעט נתכנס לישיבת ממשלה, איזה הצעה נביא לשם". 

אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחוש את החג. אין סיבה למנוע סעודה משפחתית וקריאת מגילה", הוסיף השר. "אבל מצד שני כל ההתקהלויות ודאי אסורות בתכלית האיסור אז אנחנו שוקלים מה הדרך הטובה. אנחנו, המשטרה והמל"ל".

גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס הבוקר לעוצר הלילי המוצע, ובאולפן ynet אמר כי צריך להחליט על כך היום או מחר. "אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, המציאות מחייבת על רקע מספר המסיבות". הוא הוסיף כי "יש לנו עדיין אלפי נדבקים ביום, ולא על כולם אנחנו יודעים בזמן אמת. בקרב הצעירים, אנחנו עדיין באחוזים נמוכים של חיסונים. לא נראה מסיבות של בני 70 עד שתיים בלילה, ואת המסיבות של הצעירים צריך למנוע".