פסק הלכה: המטיפים והמשכנעים שלא להתחסן - יש להם דין רודף

הרב חיים אמסלם יו"ר תנועת 'עם שלם' יוצא נגד האנשים שקואים לא להתחסן מטעמים שונים: "אם גרמו מתנגדי החיסונים בדבריהם שאדם לא התחסן ומת בעקבות כך, הרי דינם כמי שהרג הנפש וזה עוון פלילי בל יכופר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/21 13:57 ט באדר התשפא

פסק הלכה: המטיפים והמשכנעים שלא להתחסן - יש להם דין רודף
הרב חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הביקורת נגד מתנגדי החיסונים עולה שלב. לאחר שרבנים רבים הודיעו על המחויבות ללכת להתחסן כעת יוצא הרב אמסלם בפסק הלכה תוקפני כנגד האנשים שנמנעים מחיסון. במענה לשאלה אודות מי שאינו מעוניין להתחסן וטוען כי עושה הדבר על פי הוראת רופאים ורבנים מסויימים, האם מותר לו על פי הדין לנהוג כן, כותב הרב חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם שלם' הרוב המוחלט של המומחים והרופאים בעולם מגדירים, את הקורונה, כמגפה אשר עלולה לעלות בחייהם של מי שאינם מתחסנים. 

"אכן, לצערינו מתו כבר מאות אלפים בעולם, ואלפים מבני עמנו, ורבים שהתמהמהו מלהתחסן ולהישמע לקול הרופאים, קיפחו חייהם, ואפשר שחבו בנפשם, כדין מי שמכניס עצמו לסכנה ודאית על חינם" כותב הרב אמסלם עוד מוסיף: "ולא עוד, מי שמסרב להתחסן, עלול להכניס לא רק את עצמו לסכנה בלי ספק אלא גם חיי זולתו, והמטיפים או משכנעים שלא להתחסן בר מינן, יש להם דין 'רודף'".

לפי הרב : "אם גרמו בדבריהם שאדם לא התחסן ומת בעקבות כך, הרי דינם כמי שהרג הנפש וזה עוון פלילי, כמעט בל יכופר, ובבית דין של מעלה יתבעו ממנו את אותו אדם הנפטר ודם זרעיותיו רחמנא ליצלן, עיין בהרמב״ם בהלכות רוצח ושמירת הנפש ( פרק א ) ועל פי התלמוד במסכת סנהדרין". הרב מוסיף בחרמות נגד אלו שלא מתחסנים: "אם הדבר ידוע שאינו מתחסן, אסור לו לבוא לבית הכנסת, ורשאים הגבאים שלא לצרפו למניין.וחובה עליהם להזהיר בכל לשון מצד איסור לפני עיוור לא תיתן מכשול על פי הכלל ההלכתי הידוע כי חמירא סכנתא מאיסורא. היודע על מקרים שכאלו חובה עליו להוכיחו בכל לשון מצד לא תעמוד על דם רעך".