תלמידי כיתות ז'-י' לא ישובו אל ספסל הלימודים ביום ראשון

השרים דנו בדרישת שר החינוך לפתוח את כלל מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות, אך החליטו להיצמד למתווה משרד הבריאות בשל החשש מהזן הבריטי והדבקה מוגברת בקרב ילדים ונוער, שאינם מחוסנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/21 19:20 ו באדר התשפא

תלמידי כיתות ז'-י' לא ישובו אל ספסל הלימודים ביום ראשון
לא חוזרים עדיין, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שרי הממשלה החליטו הערב (ה') שלא להקדים את פתיחת מערכת החינוך, ותלמידי כיתות ז'-י' לא ישובו אל ספסל הלימודים ביום ראשון הקרוב. בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, וממונה הקורונה פרופסור נחמן אש.

הרמזור המעודכן: איפה חוזרים ללמוד ביום ראשון? | הרשימה המלאה

השרים חוששים כי הפתיחה הרחבה יחסית של המשק ביום ראשון, יחד עם הזן הבריטי המביא להדבקה מוגברת על ילדים ובני נוער, שאינם מחוסנים, יוביל לעלייה בתחלואה. לפיכך הוחלט להמשיך ולעבוד על פי תכנית היציאה של משרד הבריאות. ביום שני האחרון אמר גלנט במליאת הכנסת כי "מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות צריכה להיפתח באופן מלא כבר ביום ראשון הקרוב", אך כאמור, הדיון בנושא לא הועיל.

[מפת_רמזור]

מוקדם יותר הערב, פרסם משרד הבריאות את המלצתו לקבינט הקורונה על עדכון הרמזור לצורך פתיחת מערכות החינוך ברשויות השונות כבר ביום ראשון הקרוב, והודות לכך, תלמידים רבים יחזרו ללימודים מוקדם מהצפוי.

בתחילת השבוע אישר קבינט הקורונה את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביום ראשון הקרוב - בישובים ירוקים וצהובים וכן ביישובי "כתום בהיר" עם ציון 6.5 ומטה, ושיעור מתחסנים בגובה 70% בקרב בני 50 ומעלה.