פחות מאומתים חדשים ומונשמים, עלייה קלה בשיעור החיוביים

אחרי מספר ימים של ירידה עקבית, שיעור החיוביים מקרב הנדבקים עלה קלות ל-6.6%. 63 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה, ומנגד מספר המונשמים מוסיף לרדת. ביום ראשון - פתיחה נרחבת של המסחר והקלות נוספות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/02/21 12:33 ו באדר התשפא

פחות מאומתים חדשים ומונשמים, עלייה קלה בשיעור החיוביים
מחלקת קורונה, אילוסטרציה, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שלושה ימים לפני הפעימה השנייה של פתיחת הסגר, שתכלול הקלות נרחבות ובמסגרתה ייפתח רוב המסחר וכן עולם התרבות במתווה חלקי, נתוני התחלואה ממשיכים להראות מגמה מעודדת יחסית, עם ירידה ברוב המדדים.

מתווה הדרכון הירוק המסתמן, שייכנס לתוקף ביום א' - כל הפרטים

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ה'), אמש אומתו 4,076 בני אדם כחיוביים לקורונה. 64,179 בדיקות נערכו, ושיעור החיוביים עומד על 6.6%, עלייה קלה מאתמול, אז עמד שיעור החיוביים על 6.4%.

בבתי החולים מאושפזים 1,454 חולי קורונה, כשמתוכם 928 מוגדרים במצב קשה, ו-296 זקוקים להנשמה. ירידה של ממש במספר מהממוצע בימים האחרונים, אך מדובר עדיין במספרים גבוהים מאוד, אליהם הגענו בשיאו של הסגר השני, בעשרת ימי תשובה.

מאז אתמול מתו 63 חולי קורונה בישראל, ומספר המתים הכולל עומד על 5,486. מתחילת חודש פברואר מתו 741 חולי קורונה. מספר החולים והנשאים הפעילים עומד כעת על 52,756, מספר שנמצא אף הוא בירידה מתמדת.

מספר המתחסנים במנה הראשונה עומד נכון להבוקר על 4,138,158 בני אדם, ואת המנה השנייה של החיסון קיבלו 2,765,411 ישראלים. למעלה מ-2.4 מיליון ישראלים כבר זכאים ל'תעודת מתחסן' על פי התו הירוק, שייכנס לתוקפו ביום ראשון.

כזכור, ביום ראשון הקרוב, ה-21.2, תתחיל הפעימה השנייה בפתיחת המשק, ובניגוד לפעמים הקודמות מדובר הפעם בפתיחה נרחבת, שתכלול את רוב המסחר, מכוני כושר, מלונות בתנאים מסוימים ועוד. חלק ניכר מהפתיחה תהיה עבור מחזיקי "הדרכון הירוק" - מחלימי קורונה שקיבלו אישור ממשרד הבריאות ומי שחלף שבוע מאז קיבל את מנת החיסון השנייה נגד קורונה.

אמש פורסם בחדשות 12 המתווה המסתמן ל'דרכון הירוק' - המקומות שייפתחו עבור מתחסנים ומחלימים, וכאלו שלא התחסנו או לא החלימו מקורונה לא יוכלו להיכנס אליהם. החל ממחר תיפתח האפשרות להוריד אפליקציה ייעודית עבור הדרכון הירוק, אשר באמצעותה ניתן יהיה להיכנס למקומות הפתוחים.

אלו המקומות שייפתחו ביום ראשון עבור מחזיקי 'דרכון ירוק'

- כלל אירועי התרבות והספורט שייפתחו. מנהלת הליגות בכדורגל דחתה היום את המתווה, המאפשר הכנסת עד 500 אוהדים לאיצטדיונים, מסיבות כלכליות, אך בכדורסל הודיעו גם מכבי תל אביב וגם הפועל חולון, הצפויות לשחק בשבוע הקרוב, כי יאפשרו הכנסת עד 300 אוהדים. 

- חדרי הכושר

- מלונות. בתי המלון יפעלו ללא חדרי האוכל, ובנוסף, לא תתאפשר הכנסת ילדים מתחת לגיל 16, מאחר שהם לא יכולים להתחסן, אך הם יורשו להיכנס בכפוף לבדיקות קורונה, שיתקיימו בחינם בקופות החולים.

- בתי הכנסת יוכלו להכניס מתפללים מעל המותר כיום (עד עשרה בני אדם במקום סגור), בכפוף לדרכון הירוק בלבד.

- חוגים למבוגרים. טרם הוחלט האם לאפשר קיום חוגים לילדים.

הפעימה השנייה - 9 במרץ

- מסעדות. הכניסה אליהן תתאפשר למחזיקי דרכון ירוק באמצעות הרשמה מראש בלבד.

- אטרקציות. נשקלת אפשרות כניסה לילדים באמצעות קיום בדיקות מהירות, המאפשרות תשובה תוך 15 דקות, ונעשות באמצעות מכשירים ייחודיים של חברת 'סופיה'.

- אירועים. חתונות, בר/בת מצוות, בריתות וכו' יורשו להתקיים עבור מחזיקי דרכון ירוק בלבד. תתאפשר תפוסה של עד 40% במקומות סגורים, ו-60% במקומות פתוחים.

קנסות

בנוסף לפתיחה הנרחבת עבור מתחסנים, צפויה גם הטלת קנסות מחמירים על מי שיפרו את הנחיות הדרכון הירוק.

- כניסה למקומות המאפשרים דרכון ירוק בלבד, ללא דרכון ירוק: קנס של 1,000 ש"ח, וכן 5,000 ש"ח קנס לבעל העסק.

- זיוף דרכון ירוק: עבירה פלילית.

חיוב להתחסן על עובדים במקומות עם קהל

בנוסף מסתמן כי עובדים במקומות עם קבלת קהל, כמו נהגים, קופאיות, עובדי הוראה, מוסדות רפואיים ומסחר יחויבו להתחסן.